stabilisatorstang rubbers kraken?

tommyboy82

Post weinig
Al jaren heb ik last van de bekende "opel kwaal" nl, krakende draagarmrubbers ... Alé, dat is wat men vertelt ... Nu vroeg ik me af, kan ik die rubbers niet zelf vervangen of moeten die geperst worden in een bus of dergelijke?

Greetz

vervangen, maar ik zou geen oem nemen. Die kraakt zo weer. Zoek even op t forum.Er zijn alternatieven.

Mja, had al wat gezocht hier op forum maar op de foto's kon ik niet echt uitmaken waar die zitten ... als ik m'n voorwiel eraf haal, zou ik ze moeten kunnen zien zitten, toch?

ik heb het bij een vectra gehad aan de achteras, ik heb de rubbers wat losser gezet en toe heel dik met een kwast in het zwarte molykootvet gezet en toen weer vast gezet, ze hebben nooit weer gekraakt

@blackbonkie wrote:ik heb het bij een vectra gehad aan de achteras, ik heb de rubbers wat losser gezet en toe heel dik met een kwast in het zwarte molykootvet gezet en toen weer vast gezet, ze hebben nooit weer gekraakt

Wil ik ook wel proberen maar moet natuurlijk wel eerst weten waar die rubbers juist hangen :D

Zijn ze te zien op onderstaand filmpje? Dat is een filmpje over iemand die zijn stabilisatiestang vervangt, mss dat hij daar ergens te zien is?

" onclick="window.open(this.href);return false;

Het stangetje wat die kerel op het filmpje vernieuwd kan ook kraken maar die moet je vervangen en die stang waar hij eerst op drukt die scharniert in rubber blokken voor onder en deze kun je wel dik in het vet zetten

@Wess1988 wrote:

De grote grijze (droge) rubber onder het rode puntje in beeld.

Gezien vanaf onder de auto.

Als je je motorkap open doet kan je hem ook zien van boven af.

verdomme, heb de auto opgekrikt en het wiel eraf gehaald en nu zie ik idd de rubber maar die ga ik er volgens mij nooit afkrijgen zonder dat de auto op een brug staat, toch? :swear :sleeping

Ja dat moet ook in de holte maar als je hem los draait wordt het rubber ook losser omdat dat dan aan de platte kant van mekaar af kan. Er zit dus een naad in de platte kant van het rubber daar waar het op de caroserie ligt. De rubbers kunnen er ook af zonder dat je ze van de stang af moet schuiven.

En dan moet je als je ze weer vast hebt gedraaid de hele rubber met bevestigingsbeugel ook heel dik in het vet smeren. Vet gebruiken wat rubber niet aan tast

Heb net de auto omhoog gezet en in de put gaan staan maar kan er langs geen enkele kant aan ... moet er nog iets los gemaakt worden voor je er aan kan? Want zoals het nu is is het onmogelijk .... dopsleutel gaat er niet over (te weinig ruimte boven de moer), en steeksleutel gaat ook niet ....

Hmmm, mss toch maar eens een garagist gaan zoeken die dat wil doen dan, of ineens andere rubbers laten steken ...

Edit : Vraag me toch eigenlijk af of het niet de veren zelf zijn die zo kraken ... als ik de auto omhoog krik, dan kraakt hij ook zo hard ....

Terug
Naar boven