Wat voor matariaal is je onderlip ? daar meot je eerst naar kijken.. als er >PP< op staat. dan kan je het NIET spuiten met gewone spuitbussen maar moet je er plasticprimer op gebruiken, PP is een raar soort plastic waar gewone verf na een paar dagen van af bladerd.
Mocht de lip van glasvezel,polyutheraan, of een ander matariaal wezen dan kan je hem gewoon over spuiten
Volgorde,
Schuren met P240
afnemen,
ontvetten,
Primer er op spuiten (Action primer, Kost maar 2 euro.. is na 20 min overschuurbaar) En ja het is gewoon een goede ondergrond..
Daarna licht schuen met P400/500,.
Dan de kleur er op. (kan je ook kiezen van de action, ook goedkoop.. let er wel op dat je hem aflakt met goede lak dan.. anders is je voorlip binnen notime kaal door de steenslag)
Dan goed afnemen/ontvetten, eventueel met een kleefdoekje..
Daarna dus aflakken. Hier voor zou ik een 2 componenten verf kiezen. Mocht je niet beschikken over een compressor met een spuit.. dan zou ik bij de verf winkel om Goede Harde lak vragen,. Ga iig NIET naar de lokale auto zaak. daar gaat het je een vermogen kosten,
Edit: Let op als je iets overspuit waar nog kleur op zit,. 2 verfsoorten kunnen gaan vreten.. Verwarm dus eerst je matariaal en spuit de primer er in wolken op, Echt Weinig gebruiken.. dat herhalen tot de hele lip in de primer zit, probeer hem dus niet in 1 keer dicht te spuiten
Mocht je in de buurt wonen.. dan wil ik hem ook wel voor je over spuiten, heb alles liggen er voor, incl 2componenten lak/kleur
mv gr richard