http://link.marktplaats.nl/583050428
Deze worden min of meer seriematig gemaakt. Enige toevoeging zou zijn 2 langs-balkjes zodat de voorste en de achterste ALTIJD op dezelfde afstand van mekaar staan. Dit is noodzakelijk als je een onregelmatige garagevloer hebt ( of de betontegels bij mij achter ) en / of je niet met z'n tweeën bent om het geheel te verplaatsen.
Hier een foto van mijn project ruimte, met precies zo'n spit als in de advertentie.Ja sorry d'r hangt ff geen opel in ..
Vinden van het zwaarte punt is ff piemelen maar op ene gegeven moment draai je 'm met één hand rond.
Constructie van het spit is door deze persoon door de 'jaren' heen steeds versimpeld, tot de constructie die 'ie nu heeft.
En.. Het ding is echt heel goed demontabel; al het opstaande schroef je d'r echt zo af. Je neemt dat ding mee zonder problemen achterin een station wagon; zelfs het zeiltje kan dan nog dicht.
Enige wat je nodig hebt zijn 2 langs balkjes zodat de voor en de achterkant niet hun eigen leven gaan leiden; en ik wil er nog eens wat forsere wieltjes opzetten, maar da's omdat ik een ongelijke betontegelvloer heb; ja ik heb nou geen grote mooie loods om in de knutselen..
De vraagprijs daar heb ik ook eventjes een nachtje over moeten slapen; maar bij mij dreigde 'het bouwen van het spit' eigenlijk al een groter project te worden dan het fixen van de auto zelf..

Was zelf allemaal moeilijke dingen aan het verzinnen; mijn lasapparaatje had moeite met 3 mm staal, echt weinig tijd, pas na achten als het 's avonds donker wordt etc etc etc. Het voelde bij mij GOED toen ik de zaag in mijn eigen spit project heb gezet en dit heb aangeschaft..
grt.