Sleutel vergeten ?

@wim-v6 wrote:
Astra-HklapgevalIMMOTRANSPONDER.jpg

Zit een heel ander bordje in bij mij waar de transponder op de printplaat gesoldeerd zit.

En waar vind je die transponders op ebay ? Vind niet meteen een goede...

@Haasje17 wrote:Ik denk dat er niets mis is met je transponder enkel waneer een transponder is aangemeld op een auto kan dit maar 1 keer.

Opnieuw inleren van een geprogrameerde transponder is niet mogelijk enkel waneer er niets in de transponder is geschreven.

Staat er in je imobiliser nog wel twee sleutels aangemeld? Zoniet, is er toch iets gebeurd waardoor er een is verdwenen en zou ik eerst daarvan de oorzaak zoeken.

Bedankt voor je reactie, ga dit dit weekend nog eens bekijken.

Ik weet niet hoe het bij een Astra-H zit(ivm canbus) maar bij de Zafira-A van mijn pa kon ik de ongeprogrammeerde sleutel gewoon zelf inprogrammeren met de opcom, scheelde toen flink geld.

ik denk inderdaad dat eerst even moet kijken hoeveel sleutels geprogrameerd staan.

bij mij stonden er 3 sleutel gezien via de op-com.

normaal natuurlijk 2.

bij nadere navraag via de garage bleek de vorige eigenaar een nieuw sleutel heeft bij laten maken.

je kunt bij mij zelfs zien of de batteryspanning nog goed is in de sleutel! Zafira B 2009

even goed nazien dus.

vaak is de battery houde los van de print plaat gekomen.

de battery zit met 2 pootjes op de print.

als er 1 los is heb je problemen.

vaak kun je deze opnieuw vastsolderen.

even goed kijken.

bij de sleutels die bij de astra G en zafira modellen zaten kon dat inderdaad wel eens voorkomen, ik heb het op mijn beide astra G modellen niet gehad maar al wel eens voor een kennis zijn zafira sleutel opnieuw gesoldeerd.

het is heel makkelijk te zien door even het frequency spectrum rond de 433 MHz te bekijken en de sleutel in te drukken.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Terug
Naar boven