kijk dit had de paazhaaz toen gedaan
die heeft niet eens de software aangepast
de mijne genereert dus wel bleek gisteravond
Hoi Dietrich,
Ik heb aan de software niks laten doen. Het probleem wat ik had is dat de auto wel regenereerde, maar toch nog telkens in de noodloop ging omdat de verschildruk van het roetfilter te groot was. Achteraf had het dus ook de intercooler kunnen zijn, maarja, ik heb de vectra al een tijd geleden de deur uit gedaan omdat ik helemaal simpel werd van alle reparaties. Ik durfde er nog niet meer mee op vakantie te gaan, want ik vertrouwde dat ding helemaal niet meer, en dan had ie pas rond een ton gelopen. Had achteraf beter de 120pk versie kunnen kopen.
Reparatielijst:
- EGR klep kapot
- inlaatspruitstuk (bekende stangetje)
- roetfilter ellende
- lekkende verstuiver (brandplaatje, tot 2x toe)
- dynamo kapot
- stotteren (modificatie injectorbekabeling toegepast)
- Ben vast nog iets vergeten.
Maar als ik jou verhaal zo lees, dan heb je dus een ander probleem, want die van jouw die regenereerd niet terwijl dat bij mij het probleem niet was.
Heb je al eens nagevraagd bij de dealer wat de voorwaardes zijn om te regenerenen? Dan zou je toch in staat moeten zijn om het op te lossen / uit te sluiten wat wel/niet werkt?
Wat ik zo weet:
- Om de xxxx kilometer, maar dat is volgens mij ook nog afhankelijk in welke versnelling dat je rijdt en hoe hard je rijd (toerental afhankelijk)
- Verschildruk gemeten over het roetfilter is te groot.
- ...... zo zullen er nog wel een paar dingen zijn.
MvG,
Marco. (die rijdt nu in een seat ibiza TDI (woon-werkverkeer-wagentje) zonder roetfilter))