@Keesjr wrote:@Gerjanb wrote:Voor de achteras zijn er pasklare setjes van Avo (demping ook instelbaar). Let wel op dat normaliter het gewicht v/d achterkant op de chassisbalken wordt afgesteund door de achterveer, dit komt nu echter op het dempertorentje uit. Als je een kooi hier op uit laat komen zou het willen, maar zonder kooi denk ik dat de standaard kas op dit punt te zwak is om de krachten op te nemen.
Voor de vooras geloof ik niet dat er iets beschikbaar is, zonder iets op maat bij KW of Proflex o.i.d. te laten maken.
Heb de ervaring er mee, met een KW schroefset, op de achteras komen alle krachten inderdaad op de schokdempertorens.
Ook de belasting op het staartstuk komt verkeerd uit en wil met de voorzijde omhoog de bodem ingedrukt worden.
Op de vooras hetzelfde, de binnenschermen zijn niet op de krachten berekend, én ook de bovenste fuseekogels krijgen nu alle veer en demperkrachten te verwerken, om een voorbeeld te geven, met de normale set-up deed ik meer als 10 jaar met de bovenste kogels, slalom, drift, circuit, straatgebruik.
Met het schroefset waren in één circuitdag de bovenste kogels weer stuk.
Mijn advies, neem een set geschikte veren en 4 gele Koni dempers :thumb
ik heb rode verlagingsveren, dat is het probleem niet. Het probleem is de autokeuring hier in België... als de wagen gekeurd moet worden moet die van de keuring banden hebben met een maat zoals degene die er 'prigineel' op stonden. En omdat die banden klein zijn komt mijn auto 'te laag' (2cm)... @#$@& keuring