Schakelweg verkorter Corsa b

joop1970

Woont hier bijna
Ik zit eraan te denken om een schakelweg verkorter in te bouwen in mn cors B x16xe.

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Werkt dat uiteindelijk een beetje of word het schakelen er erg zwaar van?

ik zeg doen.

heb meerdere corsa's gehad met verschillende motoren en versnellingsbakken en allemaal met schakelwegverkorter erin en ik hoef geen originele meer :vertag

ow en als je besluit er een aan te schaffen

monteer dan wel meteen een set nylon bussen erin. scheelt weer speling in het geheel

Ja die nylon bussen zitten er allemaal al in. Die pen op de versnellingsbak krijgt alleen heel snel speling. Maar het schakelt wel lekker dus, ik ga er maar is naar kijken. Schakelweg verkorter bestaat uit 2 delen zie ik op de site van mtech?

@ivartje wrote:heb je er al 1 gevonden? want ik kreeg hem niet gevonden via m-tech voor een F15

http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=170003&hid=541&lhid=&lvid=&mid=86" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is hem ivartje.

@ joop1970: ja klopt zijn 2 delen de rest gebruik je van de eigen schakelmechanisme.

dat zijn de delen die richting de versnellingsbak gaan en richting je schakelpook.

en die pen kun je namaken met een M8 bout waarvan je het eerste stukje van de schroefdraad m6 maakt werk perfect en slijf nooit meer :thumb

heb hem zelf ook gemaakt gewoon de pen als voorbeeld nemen voor de lengte van het dikke en dunnere gedeelte

Ik heb het op me V6, had het vroeger al met me 2.0 16V en heb die bak (F20) daarvan nu aan me V6 zitten rijd leuk hoor in een B Corsa :jerry

past maar is niet compleet.

mist het verbindingsstuk wat de zijwaarste beweging zorgt.

het 2de deel wat bij mtech er wel bij zit. deze is namelijk langer dan origineel.

Al het spul is binnen, heb alleen toch nog een klein beetje speling met een m8 bout erin, als ik het gat opmeet is het ook 8.3mm, jij hebt helemaal geen last van speling corsaracer?

Hmm, vage shit. Is wel het nieuwe blokje van mtech. Misschien dat de oude minder ruimte heeft. Ga is kijken zaterdag. Bedankt voor de tips tot zover.

ik haal hem ook gewoon altijd bij m-tech

Die schakelwegverkorters zijn wel goed bij hem weg..

Geen gezeik mee gehad in de corsa, erg tevreden erover :thumb

Nou het hele spul zit erin! Schakelt weer rete strak. Is alleen wel even een stuk zwaarder maar dat zal ook wel de nieuwigheid van alle bussen zijn. Bedankt voor de tips mensen!

Terug
Naar boven