Restrictie luchtfilterbox

Twinport werkt zo dat bij weinig vraag de kleppen dichtgezet worden en een hogere doorvoersnelheid is(voor het weinige wat gevraagd wordt) waardoor de verbranding iets beter is, wordt er vermogen gevraagd dan gaan de kleppen open om zoveel mogelijk doorvoer te krijgen, helaas is dit systeem nogal tja hoe zullen we het zeggen, slijtageonderhevig zodat je voor een dure kostenpost komt te staan omdat wanneer een klepje kapot gaat heel het spruitstuk vervangen moet worden.

En het klopt inderdaad dat het aanzuig geluid ietsjes meer wordt, maar dat vond ik juist een voordeel :thumb

Mark

Ik had dat pijpje uit het filter gehaald maar merkte 0,0 verschil

het lijkt mij een verwaarloosbare winst/verlies. Bij een x20xer

Nu met me andere opc z20leh met origineel inlaattraject had ik 39nm meer dan fabrieksopgave. Zonder wat aan buisjes gedaan te hebben.

je hebt het pijpje er uit, heb je ook dat "tankje" er onder weg?

ik heb bij mijn astra c1.4nz namelijk ook dat tankje en pijpje er uit gesloopt, en ook ik merk verschil.

sterker nog, er zat laatst iemand bij me in die aangaf dat ik wellicht vlotter was dan zijn c1.6nz, al was deze dan wel op gas.

ik zelf heb niet het gevoel dat ik met een 1.6 mee kom, maar merk wel dat de 1.4 iets vlotter is.

Placebo effect denk ik.

Op youtube staan testen met filters op dyno. Dat het bij een n/a geen kut uitmaakt.

Daar testen ze standaard filters en openlucht, cai etc. Vaak zelfs verlies

@soepkiepe wrote:je hebt het pijpje er uit, heb je ook dat "tankje" er onder weg?

ik heb bij mijn astra c1.4nz namelijk ook dat tankje en pijpje er uit gesloopt, en ook ik merk verschil.

sterker nog, er zat laatst iemand bij me in die aangaf dat ik wellicht vlotter was dan zijn c1.6nz, al was deze dan wel op gas.

ik zelf heb niet het gevoel dat ik met een 1.6 mee kom, maar merk wel dat de 1.4 iets vlotter is.

Dan vraag ik me af of die 1.6 nog wel helemaal lekker fris is. Heb meerdere 1.4 en 1.6 gehad maar die 1.4 is naar mijn mening veel te licht voor een Astra, is gewoon niet vooruit te branden.

Gerrit ;)

@Gerrit78 wrote:@soepkiepe wrote:je hebt het pijpje er uit, heb je ook dat "tankje" er onder weg?

Dan vraag ik me af of die 1.6 nog wel helemaal lekker fris is. Heb meerdere 1.4 en 1.6 gehad maar die 1.4 is naar mijn mening veel te licht voor een Astra, is gewoon niet vooruit te branden.

Gerrit ;)

haha, vat het niet opscheppend op of zo, maar ik wil het wel een keer proberen tegen een standaard 1.6nz :P

denk zelf ook dat ik het wel afleg hoor ;)

Ga je inderdaad niet winnen. Een 1.6 is ook geen strepentrekker maar de 1.4 vind ik persoonlijk in een Astra een drama (al zijn ze wel betrouwbaar)

Jammer dat ik mijn Astra niet meer heb, anders hadden we even een sprintje tegen elkaar kunnen trekken. De niet zo snelle 1.6 8v tegen de nog langzamere 1.4 8v. De traagste drag race ooit :jerry :jerry

kom je 15 september naar de meeting?

rij dan maar ff een rondje in mijn auto ;)

ik vind hem namelijk sowieso wel sneller dan mijn rooie.

tuurlijk, een 1.6 is ie niet, zal ie ook niet worden, maar naast een standaard 1.4 blokje denk ik wel dat ik sneller ben, al zal het niet veel zijn :P

maakt verder ook allemaal niks uit, ff terug naar het onderwerp :P

Misschien wip ik wel even langs. De laatste meeting had ik ook langs willen komen maar daar kwam op het laatst wat tussen.

Gerrit ;)

Bij al die Centraal ingespoten motoren (NZ SZ SZR) krijg je pas gang als je de Benzine retour gaat afknijpen, die dingen lopen echt Schraal.

moet je maar eens proberen, gewoon een klem op de Benzine retousrlang, dan trekken ze ineens joh.

Maat van me kon mij gewoon bijhouden, ik met mijn 1300kg combo-B met X16XE met mantzel Box erop, hij met een Corsa-A Sedan C14NZ

Willem

Terug
Naar boven