Rekord C automaat schakelt slecht

hallo iedereen,

Ik heb een opel rekord C uit 1971 met een 2.0s blok en een drie-traps automatenbak.

2fz9s7c5rmhle42p6pdq84r1aqb3fn17.jpg

nu heb ik de carburateur vervangen door dubbele throttle-bodies, hij rijdt op LPG dus

er gasmengstukken voor de bodies.

Sinds dat ze erop zitten wil de automaten niet met schakelen als je normaal met je voet

op het gaspedaal aan het rijden ben. Wanneer je naar de 3000 toeren gaat en je laat het

pedaal even los schakelt ie na een seconde wel over. Voor het vacuüm heb ik een rails

gemaakt op de injector gaten en de meter geeft ook goed vacuüm aan. Olie is al eens vervangen en op peil.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? :help:

Klinkt inderdaad dat het motorvacium niet bij de bak komt.

Ben de naam even kwijt maar de het apparaat waar het motorvacium de automaat in gaat wil wel eens falen. Lijkt enig sinds op een brandstofdruk regelaar bij een injectie motor.

Denk dat die aan vervangen toe is.

Tot het opgelost is kan je ook de shifter (keuze pook/hendel) in de auto gebruiken om de automaat te laten schakelen.

h is 2 s is 1 dan schakel je even handmatig.

ondanks dat je meter wel vacuumdruk aangeeft.. is je leiding niet losgekomen van de vacuum modulator achterop de automaatbak?
bijrijder zijde even opkrikken en vergeet niet een lampje mee te nemen :D

knappe kar trouwens ! geweldig model !

Probleem opgelost! Omdat de vacuüm minder is met de throttle bodies ging de klep in de modulator niet open. Heb een verstelbare gekocht en het werkt weer :applause02:

Bedankt voor de reacties

Terug
Naar boven