Hallo ! Opeltje, Nick en Florian..,
Beter laat dan nooit!!!!! (mijn reactie dus! haha)
Ben dus toen bij de Opel dealer geweest, 's avonds gebracht om hun 's ochtends zelf te laten ondervinden wat er zat te ratelen onder de kap....
En ja hoor..... ik bedoel eigen Nee hoor, GEEN RATEL meer...
1 van de vakmonteurs zei dat de kettingspanner(s) bij deze types ook wel eens last hadden van iets te weinig olieaanvoer....... EN OOK .... wat tikkende klepstoters.
dus...... !!! de ketting is niet van tijd af en er is dus weinig aan de hand. Als de ketting van tijd af is hoor je dit vrijwel altijd gelijk en de hele tijd,.. was MEESTAL de ervaring zei een andere collega.
In november heb ik in de eerste week dat ik hem had eerst gelijk nieuwe dexos 2 "er in" laten doen....... MET..... OP HUN ADVIES...
Een toevoeging/ "Flush" noemde zei het. (39 euro) Dit was beter voor de ketting en reinigt de boel ook (een beetje??)
Voor nu/ Vandaag de dag dus... Hij ratelt soms/ dan wel dan niet ... heel kort alleen bij starten dus..... en... maar dan moet je wel met je oor naar de voorkant buigen ( jaja mafketel idd haha!) hoor ik OOK SOMS een beetje een klepstoter, wordt niet erger ofzo en kan geen kwaad... verder is het een superblok! met het koppel van een zescilinder!!!!!!...
Ben nu 8000 km verder en heb verder niets met de auto gehad en ALLES WERKT!
ps Van de zomer weer even nieuwe olie MET de "flush" er door...
gr Boris!!