Rare filter op corsa c gsi

1 )Legen, Dat zal bij een goed werkende carterventilatie, en niet versleten onderblok niet nodig zijn. quote

als je zo´n tank er tussen hebt zal alle geconsendeerde troep , vooral waterdamp ..er in belanden.

je moet hem dus wel af en toe legen.

vooral s´winters zal je er baat bij hebben , zomer iets minder door de droge lucht.graat.

check filmpie..

" onclick="window.open(this.href);return false;

bb

king:

Oké zal eerst de slang weer herstellen in ere en over een tijdje eens aan z'n tank je gaan denken,

Nogmaals bedankt voor de tips

@CORSA BB wrote:1 )Legen, Dat zal bij een goed werkende carterventilatie, en niet versleten onderblok niet nodig zijn. quote

als je zo´n tank er tussen hebt zal alle geconsendeerde troep , vooral waterdamp ..er in belanden.

je moet hem dus wel af en toe legen.

bb

king:

Ik heb dus op meerdere auto's zo'n tankje er tussen gehangen gewoon om te kijken wat het doet, heb eigenlijk nooit bij een goede motor hoeven legen, omdat deze leeg bleef..

Open is per definitie niet beter voor de motor, maakt eigenlijk geen ene zier uit, buiten dat een open systeem de werking van de carterventilatie verstoord en er door het Open systeem dus juist Vocht de motor in kan komen, en dat weer Sludge (liefst zwarte alles verstoppende sludge ivm hoge temperaturen in het oliecarter) in het carter kan opleveren.

willem

Dank je wel wim,

denk dat ik het tankje dan gewoon in de winkel laat liggen.

heb je enig idee waar ik de carterslang kan komen?

de automat. zaak hier kan het niet leveren.

en op internet krijg ik het zo snel niet gevonden. :hmmz

is gewoon rechte slang zit op diverse smallblock motoren van opel. bijvorobeeld de Z16XE, Z18XE, X16XEL, X18XE1.

Op de sloop meer dan genoeg dus.

@thereaper wrote:Zit in z'n slang nog iets van een ventiel/terugslagklep? Of is dit gewoon een normale oliebestendige slang?

Gewoon een stukje slang.

Motoren zonder turbo hebben geen klep hier in zitten omdat de carterdruk ten allen tijden hoger is dan de inlaatdruk, omdat de inlaatdruk altijd negatief is (vacuumdruk, aanzuiging door omlaagtrekken van zuigers).

Turbomotoren hebben wel een klep omdat ze onder boost meer druk in de inlaat hebben staan dan de carterdruk.

Boostdruk in de carter is nogal slecht voor de keerringen (o.a. kruk-as keerring). Daarom zit er een klep in bij zulke motoren.

Terug
Naar boven