radio valt ineens uit bij volume 30??

hallo

ja dat klopt maar waar zit die andere kant van de draad?

want ene kant is stekker en waar komt de andere kant uit zodat ik kan meten of ik een kabelbreuk.heb

iso stekker kan je aan beide kanten meten,auto draden word wat lastig.

als je 12 volt bij de radio meet hoef je natuurlijk niet naar kabelbreuk te zoeken.

heb je al gemeten ?

als je de breuk niet kan vinden ,dan trek je nieuwe + en - draad van je sigaretten aansteker naar je radio dan doet die het weer.

Plaats anders is een paar foto's van je bedrading en iso stekker.

Want zo komen we er ook niet, en anders vraag je die maat van je, of die er is naar wilt kijken.

En kijk is of er toch niet een zekering in de zekeringenkast kapot is.

Want het is of geen stroom toevoer of een massa probleem.

@opelastrag111 wrote:hallo

ja ik zat ook te denken aan de zekering in de zekeringkast

maar welke is van de radio?

zijn zoveel zekeringen

gr

dat zal gewoon in je handboek staan

op de rooie draad die wat dikkere staat constant 12v ook als contact uit is

die dunne draadje blauw/rood daar komt 10.2 volt op als auto aangaat

maar volgens mij is er al een keer iets aan gedaan kunnen jullie me.verder helpen wat ik nou moet doen.

het rare is gewoon dat die het wel gedaan heeft gedaan en ineens is uitgevallen.

gr

Pin 4 is de massa (dikke bruine) en pin 8 is de geschakelde 12v (dikke rode). Verder is pin 2 de constante 12v (dunne rode). Pin 2 zit 2 posities naar recht tenopzichte van pin 4. Daarna in het schema van de radio kijken waar die op jou radio horen te komen.

hallo

dan klopt er iets niet in me bekabeling hoor

die dikke rooie is constante 12 volt die bruine is massa klopt en die dunne rooie is geen constante stroom

de blauw/rode dunne kabel is 12v als motor aanstaat maar hoe kan het dat ik wss me kabels moet veranderen

terwijl.die het wel gedaan heefd?

gr

@gerritje71 wrote:Welk jaar is je auto? Kijk anders zekering F1.21 (7,5A) of F3.21 (5A) eens na.

hallo

ben echt een leuk daarin.

maar die zekeringen zitten in me zekeringskastje onder me stuur toch?

maar als die kapot zijn moet ik er dan weer 5 in doen terwijl in me radio 10 zit?

of moet ik in me kastje dan ook 10 gaan doen?

gr

Die zitten volgens mij inderdaad onder bij je stuurkolom. Ik zou geen grotere zekering erin doen maar is deze defect dan?

hallo

lig momenteel ziek in bed dus kan nu ff niet kijken

maar hoop dat die zekering is anders weet ik niet hoe ik het op moet gaan lossen.

als ik bijv van sigarettenaansteker + en- pak en die in stekker doe? heb ik weer stroomtoevoer tog?

maar.doet me aansteker het dan nog wel

Terug
Naar boven