Raar probleem

[youtube:1wu655u3]

Hier is het filmpje, het is redelijk goed te horen, wel beter om hem op youtube zelf te kijken in 720p.

Ik speel geen enkele keer met het gas, ik geef altijd constant gas dus als je hem hoort schommelen is dat de storing.

De enige keer wanneer ik met het gas speel is als hij "BWOAAAP" doet, dit doet hij wanneer hij gestotterd heeft en ik gas loslaat en intrap.

Ook op het einde (stilstaand binnen en buiten de auto) geef ik alleen maar constant gas, en helemaal op het einde (van buiten de auto) waren de pauzes voor het eerst zo lang op hogere toeren, vond het wel eng haha.

Ook valt hij soms bijna uit als ik het gas loslaat in de laatste 2 filmpjes en soms gaat hij ineens rond de 1500 toeren stationair draaien en zakt hij heel rustig terug.

Hoop dat dit wat duidelijkheid schept, ik zit echt bijna zonder ideeën, kan alleen nog lambda proberen :hmmz

Lijkt er sowieso op dat de gasklepschakelaar niet goed werkt. Had je die al doorgemeten? Of als je voor de motor staat en zonder dat hij aan staat aan de gaskabel trekt, hoor je dan dat klikje bij openen en sluiten? Dat moet je heel duidelijk kunnen horen als je met je hoofd boven de SFI bak hangt, klinkt echt als de typische klik van een schakelaartje.

En wat het hoger in de toeren doet lijkt nog het meest op benzine tekort. Dat zou vanalles kunnen zijn dan nog, drukregelaar, benzinepomp relais, benzinepomp, benzinefilter.

Je zou de drukregelaar kunnen uitsluiten door de motor aan te zetten, voor de motor gaan staan en de gaskabel handmatig bedienen en dan de benzine retour slang (die onder de drukregelaar weg gaat) dubbel kunnen knikken, zo bouwt hij wel druk op, pas wel op dat je dit niet overdrijft ook, want dan zou de slang er op hoge druk af kunnen schieten en zit alles onder de benzine!

In een uitzonderlijk geval zou je ontstekingsmodule nog stuk kunnen zijn, maar die is meen ik wel met een testled te testen...

tZg32.jpg

Een test led is gewoon een led met een weerstandje van 1K in serie. Zo kan die op 12V werken namelijk...

Voordeel van een led is dat hij razendsnel is, een gloeilampje zou nauwelijks gaan knipperen, zelfs op een gegeven moment permanent lijken te branden.

Hoe is dit trouwens ontstaan? Na een reparatie of na dingen los te hebben gehad? Weet je zeker dat je de grijze plug op de stappenmotor hebt en de rode op de klopsensor?? Is een veel gemaakte fout om die om te wisselen omdat het past en ze dicht bij elkaar zitten. Dan krijg je ook rare toerental problemen...

Drukregelaar is het denk ik ook niet, weet niet hoe lang ik hem geknikt moet houden maar het gaf iig geen verandering.

Ik had ook nog een andere ontstekingsmodule liggen, veranderd ook niks mee maar de toerenteller deed het daarmee ook niet, dus die sluit ik iig nog niet uit want grote kans dat die ook kuren heeft.

Het begint aardig te kriebelen om gewoon de reis van 102km te maken naar jou want ik word hier een beetje hopeloos van :P

Kan niet garanderen dat ik het ga vinden, maar kan in ieder geval het Lambda bypass draadje voor je er in knutselen.

Maar jij hebt wel meer onderdelen en gereedschap om uit te zoeken wat het nou zou kunnen zijn neem ik aan ?

Ik snap dat je niet kan garanderen dat het probleem opgelost wordt maar het is wel belangrijk dat we genoeg kunnen proberen want anders is het de reis niet waard.

Lambda draadje vind ik prima, heb je toevallig ook een stukje Groep A pijp liggen dat ik de kat eronderuit kan jengelen ?

Kan ik zelf ook maar ik heb geen brug of manier om de auto op te krikken hier. (neem aan dat jij de auto wel omhoog krijgt aangezien je pas nog je blok vervangen hebt :P)

Ben sowieso eind deze week op vakantie dus het zal wel na de vakantie worden, nog zat tijd om na te denken of ik de reis wel wil maken xD

Ik zit bij een hobbyclub, helaas gaat daar alles op kenteken, dus die faciliteiten kunnen we helaas niet gebruiken voor jouw auto. Heb wel een garagekrik en assteunen, maar we zijn verder op de straat aangewezen want ik woon in een flatje. Heb wel een hoop onderdelen verzameld in de loop van tijd, maar heb niet alles zo maar liggen.

Uitlaatpijp kan ik je niet aan helpen ook...

Er zijn mensen dichter bij je in de buurt met meer faciliteiten, alleen denk ik niet dat die voor niks er naar gaan kijken.

Het enige wat ik kan aanbieden is wat dingen te testen en heb natuurlijk wel een complete auto staan waar we dingen uit kunnen halen die zeker weten goed werken, voor de test.

Nou denk ik nog steeds aan dingen die het zouden kunnen zijn, bijv. brandstoffilter, die had je nog niet gewisseld toch? Kan ook problemen geven hoor. En het benzinepomp relais....

Brandstoffilter heb ik nog niet vervangen omdat die onder de auto zit en ik daar dus niet bij kan.

Waar zit het benzinepomp relais ergens ?

Ik zou graag willen dat er iemand in de buurt zou kunnen helpen en dan ben ik ook niet beroerd om daarvoor te betalen, mits het niet de hoofdprijs is, anders ben ik veel meer geld kwijt aan nutteloze onderdelen vervangen.

Het probleem is gewoon dat ik niemand ken, dat ene adresje wat jij had gegeven heb ik gemaild om te vragen of hij misschien hulp wou verlenen en ik heb gelinkt naar deze thread maar hij reageert niet.

Dus tot zover ben ik op jou aangewezen, had eerlijk gezegd wel verwacht dat er wat meer mensen zouden reageren.

bij mijn corsa is dit 2 keer gebeurt... naja eigenlijk 3..

1ste keer was het mijn brandstoffilter.. :sleeping ps is makkelijk te doen met krik. ;)

2e brandstofpomp kapot.. hoorde em al zoemen, 2 dagen na vervangen filter.. dus die heeft hard gewerkt.. had precies het zelfde effect als toen mijn filter bijna dicht zat..

3e drukregelaar.. maar ik had een verstelbare die kapot ging..

@Nick-C20XE wrote:Brandstoffilter heb ik nog niet vervangen omdat die onder de auto zit en ik daar dus niet bij kan.

Waar zit het benzinepomp relais ergens ?

Ik zou graag willen dat er iemand in de buurt zou kunnen helpen en dan ben ik ook niet beroerd om daarvoor te betalen, mits het niet de hoofdprijs is, anders ben ik veel meer geld kwijt aan nutteloze onderdelen vervangen.

Het probleem is gewoon dat ik niemand ken, dat ene adresje wat jij had gegeven heb ik gemaild om te vragen of hij misschien hulp wou verlenen en ik heb gelinkt naar deze thread maar hij reageert niet.

Dus tot zover ben ik op jou aangewezen, had eerlijk gezegd wel verwacht dat er wat meer mensen zouden reageren.

Ik ook, maar de echte kenners zitten meestal met de neus onder de motorkap heh!;)

Jeroen moet je bijvoorbeeld ook niet mailen, als je hem nu belt (zie nummer in link die ik je heb gestuurd) dan kun je vast wel iets met hem afspreken. Hij zit ook amper achter de PC hoor, meer tussen de C20XE onderdelen verstopt denk ik... Hij zit ook wel een eindje bij je vandaan, maar stukke dichter dan ik en hij heeft bergen onderdelen liggen die je ook kunt overnemen van hem. Jeroen draait je denk ik ook geen poot uit, heb mijn motor ook voor een zeer schappelijke prijs bij hem vandaan.

P.S. Heb bij mijne het brandstoffilter naast de SFI vervanger hangen, vlak voor de benzine de motor in gaat, is wel zo makkelijk met vervangen!

Ikd8e.jpg

Toerentalsensor/regelaar al geprobeerd?

Laatst namelijk het zelfde probleem gehad met de corsa van een maatje van mij..

Auto loopt nu weer wel goed.

@mattemaker wrote:bij mijn corsa is dit 2 keer gebeurt... naja eigenlijk 3..

1ste keer was het mijn brandstoffilter.. :sleeping ps is makkelijk te doen met krik. ;)

2e brandstofpomp kapot.. hoorde em al zoemen, 2 dagen na vervangen filter.. dus die heeft hard gewerkt.. had precies het zelfde effect als toen mijn filter bijna dicht zat..

3e drukregelaar.. maar ik had een verstelbare die kapot ging..

Was het bij jou ook het geval dat het niet meteen gebeurde maar na een paar km rijden ?

Denk dat ik morgen toch maar even zo een filtertje ga halen, kot waarschijnlijk toch geen drol.

Neem aan dat deze gewoon rechtsachter bij de tank in de buurt zit ?

Filter in je motorruimte is idd handig, alleen was die gene die het blok in heeft gebouwd niet zo een snuggere.. (had achteraf liever zelf een corsa gekocht en omgebouwd)

Ben al zat dingen tegen gekomen waar ik hevig mijn wenkbrauw omhoog deed, soms echt knullige dingen..

Ik wil hem uiteindelijk toch nog eens flink onder handen gaan nemen en dan komt alles goed, maar nu eerst maar eens fatsoenlijk lopende krijgen !

Als het filter het niet is zal ik jeroen na de vakantie(vertrek vrijdag) eens bellen.

In zo'n filter zit een dergelijk stuk materiaal als een luchtfilter en dat kan het gedrag na enkele kilometers goed verklaren, er zit namelijk best veel volume in dat filter en de benzine zal er wel langzaam doorsijpelen. Als het vacuum op een gegeven moment toeneemt dan gaat hij tekort komen, zeker als hij om meer gaat vragen (hoger toerental)

Sommige uilskuikens zetten het filter er ook verkeerd om op (en da's nog best een instinker) en als het filter materiaal dan op een gegeven moment besluit om te 'verkreukelen' door het vacuum dan kan hij ook dicht gaan zitten, beetje het idee van stikken in je eigen tong.

Als dit het is, en da's zeker wel een grote kans dan lach je je rot, ben je voor 5 euro klaar!

Ik raad aan om een pijpje op de plek van het filter tussen de slang te zetten (of gelijk effe een nieuw stukje slang direct van A naar B) en dan het filter op een wat handiger plaats te zetten.

Dan heb je bij vervanging van het stukje slang geen klemmetjes nodig misschien (tenzij ze verrot zijn) en bij plan A met het pijpje moet je ook even twee klemmetjes hebben om hem er op de andere plek in te kunnen hangen...

Mijne heb ik een plaatje voor gemaakt (naast de SFI vervanger dus) met een rubbertje en daar zit hij op met een dikke tie-wrap.

Nou ik heb net uit een extra kabelboom die ik nog had liggen een pinnetje gehaald, hier ff kabeltje aan gelegd, in pin 20 gestopt en naar de min van de accu gelegd en lambda losgetrokken.

Weer geen resultaat maar dit is iig niet voor niets want dan ben ik snel klaar als ik een keer mijn kat eronderuit gooi king:

Laten we hopen dat het het filter is, ik dacht zelf ook al dat het het filter kon zijn omdat hij het ook met vaste tussenpozen doet (oftewel, hij piest brandstof erin, trekt m vacuüm waardoor hij wegvalt en dan pakt hij m weer op omdat het doorgesijpeld is)

Als het zo is lach ik me nog niet echt rot, ik ben dan wel superblij maar het heeft me dan wel 75 euro meer gekost dan nodig :P

En het filter verplaatsen is een taak voor later, het filter vervang je normaal gemiddeld toch maar om de 2 jaar dus om er dan een keer onder te kruipen is ook geen hel

Wel even een extra vraagje, ik had net perongeluk mijn minpool losgetrokken en dus is alles gereset, geen probleem.. maar nu werkt mijn automatische stand van elektrische raam niet meer..

Dit heb ik eerder ook al een paar keer gehad en meestal doet hij het na een bepaalde tijd weer ineens, maar is hier een trucje voor of ?

Hey nick

ff je raam helemaal naar beneden en dan paar seconden knop vasthouden en daarna helemaal omhoog en dan ook

paar seconden de knop vasthouden ( zo werkt het bij mij tenmiste ook )

grtz Lenny

@lenny0202 wrote:Hey nick

ff je raam helemaal naar beneden en dan paar seconden knop vasthouden en daarna helemaal omhoog en dan ook

paar seconden de knop vasthouden ( zo werkt het bij mij tenmiste ook )

grtz Lenny

jep dat is het, werkt zo ook bij vectra a en astra f. vasthouden totdat je *klik* hoort

Ah ja ik snap hem al, dan kalibreert hij zichzelf natuurlijk.. logisch :) Bedankt!

Resultaat brandstoffilter:

Ik trok mijn oude eraf, blies erdoorheen en dat ging met moeite, toen maar een nieuwe gehaald en vergeleken en dat blies veel makkelijker.

Goede hoop dat ding erop gezet, even lekker doorgestart, rustig aan gereden zodat de lucht er lekker uit kan.

Alles gaat goed... tot opeens ... yup de stotter is er nog steeds :(

Word er een beetje hopeloos van eerlijk gezegd, teller staat op 60 euro onnodige onderdelen (bougies en filter waren toch aan de beurt want het is grote beurt tijd)

Terug
Naar boven