raar ''lopen'' corsa B 1997

@bart-gsi wrote:

dat is dit dingetje voor op het gasklephuis... je kijkt er als je de motorkap opendoet tegen aan

ik haal morgen het hele spul wel los en maak het eerst allemaal schoon....hopende dat de ''halve diesel'' weer een normale benzinebak word.... :swear

dat was mijn insteek ook.. alleen ik zocht een fatsoenlijke foto waar je op kan zien wat je moet hebben... hints daar ben ik niet zo goed in :P

whahahahaha.....ik zal morgen wel wat ''posten'', maar ik heb het 1 en ander al gevonden....zal denk ik wel goedkomen....i hope so :hmmz

Deze moet je trouwens hebben:

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/stappenmotor-opel-astra-f-corsa-a-corsa-b-kadett.html" onclick="window.open(this.href);return false;

2ede1eddc055159546211afa68dff3e1.jpg

Het plaatje/link van bart is de gaskleppositiesensor (leuk scrabble woord btw)

vandaag naar de opel heen geweest en de olie laten verversen, de monteur wees erop dat hij op ''3 poten'' liep...ik heb hem verteld dat ik alles al had nagekeken en schoongemaakt maar niet tot een oplossing kwam(ook wat jullie hierboven hadden aangegeven trouwens)

1 ding viel al op, nadat ik de stappenmotor en egr klep had schoongemaakt begon de wagen ook vlotter te trekken....niet dat het echt smerig was maar toch.

....na de olie verversing viel mijn vriendin al op dat hij wat beter liep...morgen maar eens de bougie's eruit halen en dan maar eens weer kijken....

dus 1 van de bougies is waarschijnlijk mooi zwart...draadprobleem?(nieuwe bougiekabels zitten er al op)

NGK BKR5EK erin, lopen deze blokjes goed op.

En je bent nog steeds welkom zodat we de Corsa hier aan de Op-Com kunnen hangen ;)

schiet mij maar lek.. :swear .. :fy1

ik heb nu alles nagekeken en zelfs de ''carburateur'' schoongemaakt en nagekeken...alle stekkers nagekeken en nog loopt hij beroerd.

wat gebeurd is: bougies en bougiekabels vervangen, andere bobine geprobeerd, olie ververst + filter

temperatuursensor in de radiator vervangen.

thermostaat vervangen (distributieriem is niet verschoven/verdraaid).......zal het daar aan kunnen liggen?, het is wel een maand of 2 geleden gebeurd en afgelopen donderdag begon de wagen pas raar te lopen, maar niet roken of zo erg als deze ford stationair....wel bijna zelfde geluid

" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven