raar geluid bij koude start. opgelost!!!

@Patrick v voorn wrote:nou, maar even een reactie terug!

We zijn er iig achter wat het was.

Er heeft een monteur naar gekeken en adviseerde de luchtpomp te vervangen, dus dat heeft mijn vader laten doen

maar het gevolg was dat het geluid niet weg was dus nog wat ander dingen laten vervangen want er werd bij gezegd dat het niet de distributieketting was!

Nadat al de delen vervangen waren reed mijn vader met de auto naar huis en liep de motor in elkaar. KETTING gebroken!

Gelukkig was de schade beperkt en was met een luttele bedrag van 3500euro de auto weer als nieuw!

Desondanks was de lol met de auto verdwenen dus staat er een andere auto inmiddels.

Hij heeft er nog steeds dagelijks spijt van dat hij niet gelijk naar de dealer was gereden!

Gezien dat er door wim-v6 is gewaarschuwd voor distrie-ketting is het jammer dat er niet goed gehandeld wordt door sommige monteurs.

Mocht ik ooit zo'n vraag hebben dan zet ik mijn geld op Wim-V6 en had als eerste naar de ketting laten kijken.

@trashmetal wrote:@Patrick v voorn wrote:nou, maar even een reactie terug!

Er heeft een monteur naar gekeken en adviseerde de luchtpomp te vervangen, dus dat heeft mijn vader laten doen

maar het gevolg was dat het geluid niet weg was dus nog wat ander dingen laten vervangen want er werd bij gezegd dat het niet de distributieketting was!

Nadat al de delen vervangen waren reed mijn vader met de auto naar huis en liep de motor in elkaar. KETTING gebroken!

Gelukkig was de schade beperkt en was met een luttele bedrag van 3500euro de auto weer als nieuw!

Desondanks was de lol met de auto verdwenen dus staat er een andere auto inmiddels.

Hij heeft er nog steeds dagelijks spijt van dat hij niet gelijk naar de dealer was gereden!

dus er is bakken geld gestopt in de wagen om hem weer goed te krijgen

is ie weer helemaal top, koopt ie een andere :hmmz Wijs :D

Ja ik stond er ook raar van te kijken, maar hij heeft er geen meter meer met plezier in gereden!

En dan ook nog niet eens aan mij vragen of ik m over wilde nemen :swear

Had m zelf wel willen hebben :angel

Er is wel een bijna nieuwe Corsa voor teruggekomen :hmmz

Zou zeker mijn keuze niet zijn :thumbdown

@XJR1300 wrote:@Patrick v voorn wrote:nou, maar even een reactie terug!

Gezien dat er door wim-v6 is gewaarschuwd voor distrie-ketting is het jammer dat er niet goed gehandeld wordt door sommige monteurs.

Mocht ik ooit zo'n vraag hebben dan zet ik mijn geld op Wim-V6 en had als eerste naar de ketting laten kijken.

Had het ook al tegen m'n pa gezegd, want Wim-v6 heeft mij ook de nodige info verschaft voor vervangen van de distri set van onze Astra en dat is ook een succes geworden!

Ook ik zelf ben goed te spreken over zijn kennis en expertise, maar m'n pa is nogal eigenwijs. Kan ik helemaal niets mee!

Vooral onderstaand zinnetje vind ik verre van handig, vooral omdat het algemeen bekent is dat dit dus NIET zo is. Maar goed, een dure les geleerd, erg lullig, en voortaan misschien toch iets aannemen van een ander. (en bijna zeker als ie Wim heet)

Quote patrick v voorn: als het de ketting zou zijn zou het een constant geluid zijn, en het is echt bij het starten alleen en voor 2 a3 sec.

@2000 wrote:Vooral onderstaand zinnetje vind ik verre van handig, vooral omdat het algemeen bekent is dat dit dus NIET zo is. Maar goed, een dure les geleerd, erg lullig, en voortaan misschien toch iets aannemen van een ander. (en bijna zeker als ie Wim heet)

Quote patrick v voorn: als het de ketting zou zijn zou het een constant geluid zijn, en het is echt bij het starten alleen en voor 2 a3 sec.

:hmmz weet niet goed hoe ik dit moet opvatten maar,

Ik ben zelf geen automonteur en sommige dingen los ik op dmv vragen aan kenners of door bepaalde logica, ik weet dat Wim veel kennis in huis heeft, dus zijn antwoord doorgespeeld aan m'n pa, maar als er dan een monteur zegt dat het niet de ketting is, ja wie ben ik dan om dat tegen te spreken.

Dus ja idd een dure les, weliswaar voor m'n vader :angel

Terug
Naar boven