Probleem starten

brandstofpomp loopt, vonk aanwezig, vanavond meten wat de krukaspositiesensordraden doen.

Hoe zou ik de luchtweger en gaskleppositiesensor kunnen doormeten/testen?

Als het geen pin 48 & 49 is, dan heb je geen Motronic 1.5 maar 4.1.

Brandstofrelais schakelt helemaal geen onsteking, alleen brandstof.

Het 3e draad bij de krukassensor is gewoon een mantel ter bescherming van het signaal, als je een led spanningszoeker pakt en over pin 1 & 2 zet en start, gaat je spanningszoeker knipperen. Maar die zal wel werken bij je, anders heb je ook geen brandstofpomp die draait. Je moet dit dus doen op het moment dat de storing er is.

Bekijk ook het massadraad van de dynamo zelf eens, die van bout naar spanbeugel.

Probeer toch eens een andere roter+ verdelerkap just to be sure.

ik heb het probleem ook gehad dat bij controleren van de ontsteking deze goed was. en toch het probleem in de onsteking zat hoe dan ook :hmmz Na vervangen van die 2 delen was het opgelost

Edit: ik had de zelfde symptomen

Hey, ik heb inderdaad precies dezelfde symptonen met mijn crossauto. Ook dat hij start, mooi loopt maar ik moet iedere keer bang zijn dat hij me ondertussen niet uitvalt want dan kan het even duren dat hij niet meer aan wil. Verdelerkap vervangen, niks veranderde natuurlijk.. nu is mij verteld dat waarschijnlijk mijn ontstekingsmodule (dat stalen plaatje onder de bobine) vervangen moet worden dat deze niet altijd meer goed functioneert en dat de onstekingsmodule deze symptonen kan geven. Ik ga het vandaag of donderdag proberen misschien is het voor jou ook een idee !

mvg en success :thumbup

Terug
Naar boven