Nou ben aan het sleutelen geweest. En inderdaad zoals ik dacht helemaal vochtig. ik heb de handgreep helemaal gedemonteerd en alles drooggefohnt.
Alles werkt weer naar behoren en heb tevens gezien dat als je de chromen sierstrip demonteerd dat er bij mij wat oppervlakkige roest zit.
Dit ga ik binnenkort maar even wegwerken/behandelen, gezien het nu nog onder de strip zit. Mensen die dit vaker hebben gezien?
Ik heb ook even foto's gemaakt van hoe het uit elkaar te halen en hoe die switch eruit ziet. Ben benieuwd of je alleen de switch ook ergens kopen kan?
Om te demonteren schroep je eerst de 2 torx schroeven los in de langwerpige sparing van de bekleding. Je trekt de kunstof handgreep onder in de klep los.
Dan trek je met veel kracht de bekleding los dit zit met interieurclips vast.
Dan zie je de boutjes aan de binnenkant waar de chromen strip mee vastzit. zie foto's de omcircelde boutjes allemaal losmaken. er zitten er 2 aan zijkant van de klep deze zijn afgedekt met rubber stootdopjes.
Dan heb je de chromen strip los en deze kun je er zo af pakken.
Dan klik je de handgreep eruit en kun je bij de microswitch.
Het rubber van de handgreep is er ook af te halen, dit geheel was bij mij zeiknat.