Het eerste probleem dient zich aan. Het benzinepomprelais doet niet wat ie moet doen. Als ik (vaste) spanning op alles zet, dan gaat hij aan. Als ik daarna het contact omdraai dan gaat hij na 4 seconden uit. Zet ik mijn contact weer uit, dan gaat hij met 4 sec. weer aan :shock: Ik meet dan op de dikke blauw rode, de dunne (die ik eigenlijk moet hebben) doet helemaal niks. Maaaaaar, als ik met een doormeet lampje (je weet wel, zon koperen ding) tussen aarde en de bruine van het relais, dan schakeld hij wel, en de pomp gaat draaien. Ik geef met de laatste meting iets van een aarde door, en daardoor wordt het relais bekrachtigd.
Het meest logische is dat het een aarde probleem is, alleen zitten alle aardes in mijn beleving goed. Ik heb een aarde van het frame naar de accu, een aarde van het frame naar de c20xe. Wat ik wel vreemd vind is dat de c20xe nergens zelf een aarde aansluiting heeft? Klopt dit? Op diverse plekken aarde gemeten, en ik meet overal hetzelfde.
Het kan nog iets anders zijn: In de bouwbeschrijving van mantablog staat: De zwarte 12v contact op de zwarte motronic voedingstekker.
Welke zwarte bedoelen ze, ik heb de geschakelde + op de zwarte gezet die in het motorruim zit, met een enkelpolig (origineel) stekkertje, als ik die los trek dan valt het relais ook uit. Dit lijkt dus goed te zitten.
Voor de rest doet overigens alles het, alleen nog even aan de praat krijgen
Iemand?