@Timothydevisser wrote:@POLOKEN wrote:Gisteren op de autostrade gemerkt dat er enorm veel davering zat op mijn stuur vanag 100km/h. Ik dus vanmorgen naar de bandenboer en wat bleek, de 2 nankang banden waren aan de binnenzijde volledig vervormd, bulten en blutsen erin en waren zelfs ah smelten. :wtf
De bandenboer zei me dat het typisch chinese brol is en met dat ze maar 215 breedt waren zou de verhouding gewicht auto/band nt overeenkomen en daardoor vervormen, zeker met het warme weer en ook door de verlaging wss van de vorige.
Dus dan maar 2 nieuwe Falken banden erop gelegd, direkt met de correcte maat. 235/35/19.
Tegelijk alles nog es goed uitgebalanceerd en er liggen nu weinig, zelfs geen loodjes op de velgen, dus die zijn nog zeer goed.
Was wel 350 euro kwijt maja safety first, zeker met mijn 2 kids die vaak meerijden.
Grtz
Sorry voor het terughalen van deze post maar je weet niet veel van onbalans in de wielen aangezien je er vanuit gaat dat veel lood betekent dat je velg niet goed zou zijn en weinig lood zou betekenen dat je velg goed is.
Het onbalans wat wordt opgevangen met de loodjes kan zowel van je banden zijn als je velgen.
Ik werk in de fabriek van Volvo waar wij de wielen balanceren en op nieuwe velgen met nieuwe banden moeten wij soms tot wel 180 gram plakken.
Zomaar ter info .
Wel stoere vectra
Bedankt voor de info. :hmmz