PK's en GELD tekort

seccondbest

Post weinig
Hallo daar ben ik weer met m'n gewone 1.4i NZ uit 93 lekker 5 deurs geen roest nieuwe banden gerepareerde kachel (dankzij dit forum) en nu de grote ham vraag......

geen PK's en GEEN geld

wat nu?

opelucht filter, **geprobeerd wel meer geluid maar niet meer pk's** althans niets van gemerkt

ombouwen naar 1.6 GSI?

wat moet er dan omgebouwd worden?

Dit is wat ik denk dat er nodig is maar waar ik het fout heb of waar ik te kort schiet verwacht ik een volwassen tik op de vingers van jullie.

Uiteraard het 1.6 gsi blok.

remmen van corsa gsi over zetten

zo'n stang over de veerpoten

en dan nu de tik op de vingers voor wat ik fout heb of vergeten ben:

Mee eens.

Als je geen geld hebt, laat het dan lekker.

Een C14NZ valt vrij weinig extra uit te persen en er zijn bar weinig tuning delen voor te krijgen.

Een ander blok er in hijsen is ook niet zonder kosten, kortgezegs is het niet eens goedkoop. Hoewel het in jouw geval waarschijnlijk de goedkoopste optie is, is een ander verhaal. Als een open luchtfilter al duur voor je is, dan zijn echte performance onderdelen net zo onbetaalbaar als een staaf goud.

Spaar even lekker door, verkoop je Corsa en koop een GSi model.

Mee eens.

Als je geen geld hebt, laat het dan lekker.

Een C14NZ valt vrij weinig extra uit te persen en er zijn bar weinig tuning delen voor te krijgen.

Een ander blok er in hijsen is ook niet zonder kosten, kortgezegs is het niet eens goedkoop. Hoewel het in jouw geval waarschijnlijk de goedkoopste optie is, is een ander verhaal. Als een open luchtfilter al duur voor je is, dan zijn echte performance onderdelen net zo onbetaalbaar als een staaf goud.

Spaar even lekker door, verkoop je Corsa en koop een GSi model.

Ik heb een X18XE1 staan hier, en een Los spruitstuk liggen zowel inlaat als uitlaat...

bouten komen niet overeen..

de bevestiging van de van de X16XEL fase-II, en Z16XE zou gelijk kunnen zijn, maar lijkt mij vreemd als deze dezelfde in en uitlaat als de X18XE1 en Z18XE hebben...

Nu is de uitlaat het probleem niet, die kan je wel aanpassen...

maar een X16XE systeem loopt niet met een X16XEL-II inlaat en andersom...

Willem

Ik heb een X18XE1 staan hier, en een Los spruitstuk liggen zowel inlaat als uitlaat...

bouten komen niet overeen..

de bevestiging van de van de X16XEL fase-II, en Z16XE zou gelijk kunnen zijn, maar lijkt mij vreemd als deze dezelfde in en uitlaat als de X18XE1 en Z18XE hebben...

Nu is de uitlaat het probleem niet, die kan je wel aanpassen...

maar een X16XE systeem loopt niet met een X16XEL-II inlaat en andersom...

Willem

Bouw ik veel liever een C20ne in ipv een 1600 gsi motor.....

Motor moet je gewoon los kopen en zelf reviceren, dan is het nog betaalbaar. Motorsteunen zelf maken, aandrijfasjes zijn ook goedkoop te maken. Ander brandstofpompje in je tank en ff naar de rdw.

En idd wel ff Gsi remmen, of groter.

een gsi motor uit een corsa is leuk, maar ik vind het rotdingen. Oliezuipers en storingsgevoelig.

Zon fijne 8v is dan veel beter.

Denk dat je beter kan sparen voor een auto die van zich zelf al flotter is.

Je kan nu wel een hoop centen uitgeven aan een andere motor en ombouw en herkeuring.....

Dat levert een Corsa uit 94 nooit meer op, dus alles wat je doet is zonde van je geld.

Bouw ik veel liever een C20ne in ipv een 1600 gsi motor.....

Motor moet je gewoon los kopen en zelf reviceren, dan is het nog betaalbaar. Motorsteunen zelf maken, aandrijfasjes zijn ook goedkoop te maken. Ander brandstofpompje in je tank en ff naar de rdw.

En idd wel ff Gsi remmen, of groter.

een gsi motor uit een corsa is leuk, maar ik vind het rotdingen. Oliezuipers en storingsgevoelig.

Zon fijne 8v is dan veel beter.

Denk dat je beter kan sparen voor een auto die van zich zelf al flotter is.

Je kan nu wel een hoop centen uitgeven aan een andere motor en ombouw en herkeuring.....

Dat levert een Corsa uit 94 nooit meer op, dus alles wat je doet is zonde van je geld.

Ben met je eens dat hij het geld nooit meer opbrengt en dat sparen beter is, maar...

als ik de 1.6 gsi voor weinig kan kopen en zelf het boeltje kan inbouwen, doe ik wat ervaring op voor weinig.

en ik hoop dat ik voor de 1.6 gsi aan het frame niets hoef te veranderen **i.e motorsteunen of aandrijfassen**

als dat wel het geval is gaat ik inderdaad ff door met de 1.4 en sparen maar

Ben met je eens dat hij het geld nooit meer opbrengt en dat sparen beter is, maar...

als ik de 1.6 gsi voor weinig kan kopen en zelf het boeltje kan inbouwen, doe ik wat ervaring op voor weinig.

en ik hoop dat ik voor de 1.6 gsi aan het frame niets hoef te veranderen **i.e motorsteunen of aandrijfassen**

als dat wel het geval is gaat ik inderdaad ff door met de 1.4 en sparen maar

als je absoluut geen geld hebt zou ik de corsa te koop zetten en gaan fietsen :jerry

ombouwen kost zoieso geld

voor het inbouwen van een gsi motor zul je ook een andere brandstofpomp moeten plaatsen

en evt startonderbreker na 94

blok past gewoon op je versnellingsbak

gr mario

als je absoluut geen geld hebt zou ik de corsa te koop zetten en gaan fietsen :jerry

ombouwen kost zoieso geld

voor het inbouwen van een gsi motor zul je ook een andere brandstofpomp moeten plaatsen

en evt startonderbreker na 94

blok past gewoon op je versnellingsbak

gr mario

p.s. open luchtfilter gaat je nz echt niet beter van lopen

er zijn maar 2 dingen wat een beetje uitmaakt en dat is de kat er van onder en bp ultimate gaan rijden

voorderest waardeloos :jerry

p.s. open luchtfilter gaat je nz echt niet beter van lopen

er zijn maar 2 dingen wat een beetje uitmaakt en dat is de kat er van onder en bp ultimate gaan rijden

voorderest waardeloos :jerry

lol bedankt voor de eerlijkheid,

ik heb geen geld voor grote projecten, dus ombouwen leek het best omdat ik dat in gedeelte kan doen en fietsen? ik woon in den haag ik wil nog niet dood!

dus in het kort kan het wel met de aanpassingen genoemd hierboven, maar het blijft dus een beter idee om door te sparen voor iets anders :)

lol bedankt voor de eerlijkheid,

ik heb geen geld voor grote projecten, dus ombouwen leek het best omdat ik dat in gedeelte kan doen en fietsen? ik woon in den haag ik wil nog niet dood!

dus in het kort kan het wel met de aanpassingen genoemd hierboven, maar het blijft dus een beter idee om door te sparen voor iets anders :)

heb je er ook over nagedacht hoe en waar je het wilt doen

op straat zonder takel wordt het echt niks hoor :D

er is eigenlijk maar een motor die ik in jou geval zou adviseren

en dat is een c16se(i) 101pk, tunebaar

deze heeft geen startblokkering in de ecu

ook wisselen brandstofpomp moet altijd van single naar multipoint injectie

past ook zo op je versnellingsbak

goedkoop in aanschaf, misschien 200eu

met aanschaf van nieuwe distri-multiriem spanrollen waterpomp olie filter en water

rond de 350 400 eu hangt ie er fris in :D

heb je er ook over nagedacht hoe en waar je het wilt doen

op straat zonder takel wordt het echt niks hoor :D

er is eigenlijk maar een motor die ik in jou geval zou adviseren

en dat is een c16se(i) 101pk, tunebaar

deze heeft geen startblokkering in de ecu

ook wisselen brandstofpomp moet altijd van single naar multipoint injectie

past ook zo op je versnellingsbak

goedkoop in aanschaf, misschien 200eu

met aanschaf van nieuwe distri-multiriem spanrollen waterpomp olie filter en water

rond de 350 400 eu hangt ie er fris in :D

@CalibraMenno wrote:Ik zou ook voor een c20ne gaan, kost niet al te veel zie bijv: http://link.marktplaats.nl/497749477" onclick="window.open(this.href);return false;

En kan niet veel stuk aan, 115pk dus daarmee heb je niet te klagen in je corsa;)

versnellingsbak, aandrijfassen, veerpoten, radiateur, uitlaat kompleet anders? goedkoop :???:

Terug
Naar boven