[rquote=1828060&tid=139294&author=TedMechanic][rquote=1826403&tid=139294&author=OrangeArrow]als je dwars op de weg stond, dan moet ie achter geblokkeerd hebben.[/rquote]Hoeft niet hoor, heb dat bij m'n slipcursus ook gehad. Ik op het gladde wegdek vol in de remmen, blijkbaar hield ik mijn stuur ietsje scheef terwijl ik remde. Wielen blokkeren, ik minder mijn remdruk ietsje, wielen pakken weer grip en hoppa, ik stond andersom.[/rquote]
Dat kan idd kloppen dat het met de 'besturing' te maken heeft bouke, want ik had net een auto ingehaald, ging weer terug naar de rechter rijbaan en op dat moment sprong ie op oranje. Toen ging ik remmen, en blokkeerde m'n wielen (ja, alle 4). toen mn wielen blokkeerde minderrde ik de remdruk (geen idee eigenlijk of t op die manier ging) ging bijsturen uit reactie en idd hoppa ik stond andersom. Kwam op dat moment zo'n 4 auto's op me af dus ik helemaal in paniek plankgas de berm ingereden hahaha :')
@Corsagek: Ik heb de remblokken er al 2 maand (4000km) opzitten. Toen ik hard remde blokkeerde er eerst 2, toen ik wist dat ik niet voor t rooie licht tot stilstand kwam remde ik nog ietsje harder (omdat ik weet hoe de auto reageert als er 2 banden blokkeren) en blokkeerde er nog 2 aan de achterkant, op dat moment ging de auto ongeveer aan de schuif. Als ik in de sneeuw redelijk normaal rem, blokkeren alle 4 de banden tegelijk.
@Fearless: Ik heb geen rand op de remschijf gezien. En de remschijven bijslijpen begin ik niet aan
@Jurgen; Ik heb alle 2 de kanten vervangen, dus linksvoor en rechtsvoor (is idd 4 remblokken

). Ik heb me remvloeistof niet gecontroleerd, daar ik het door de garage heb laten doen (ben veel te bang dat ik iets sloop als ik het zelf doe)
Nog een goud nwjaar btw