Zou wel een proefritje maken met een goed werkende MAF, anders merk je andere eventuele problemen lastig op. Dan heeft ie 30Dkm terug voor het laatst onderhoud gehad, de onderhoudsinterval die opel voor deze auto's afgeeft is idd ook om de 30Dkm, dus daar hoef je geen problemen mee te verwachten.
- Dat ie gechipt is zou ik me niet zo druk om maken, origineel hebben de 2006 modellen 230 pk, die 20pk extra...zelfde blokken zijn ook met 250 en 280 geleverd vanaf 2007.
- Het zijn kettingblokken, er zijn series geweest met slechte kettingen, maar die knalde er al bij veel lagere km standen uit.
- Even kijken wanneer en of de bobine's al vervangen zijn, is een dure klus.
- Bij mij was de waterpomp bij 190XXX aan de beurt.
- Mijn blok heeft inmiddels 195XXX gedraaid en is nog in prima staat, naast de waterpomp niks geks aan gehad. De blokken gebruiken ook geen mm olie. Dus mocht de peilstok van degene die je op het zicht heb beneden staan is er misschien wel wat aan de hand.
- Soms lees je wel eens over licht inhouden, dat was bij mij de Boost valve control.
- Natuurlijk ook even de kijken of de sportknop goed werkt, hardere demping en strakker stuur / andere gasrespons etc.
Succes!!