Oriëntatievraag Omega van rond bj. 2000

@TWA wrote:2.2 is geen ketting maar riem. Dus gewone onderhoud, 6 jaar of 40.000 km.

Zelf de 2.2 gehad, ging echt wel top maar idd ff snel nog op de invoeg doortrekken zat er niet in. Heb je op de snelweg met 100 of meer geen last van als je op cruise gaat rollen :afro

Moet 60.000km zijn of 4 jaar ;)

En als je dan een distributiewissel uitvoert bij zeg maar zo'n 2.2, wat kost dat dan ongeveer bij pakweg een vakgarage? iemand ervaring? Ik had een Citroën XM en dat werd meer dan 1000 Euro. Dat is wel geld hoor!

@remutr wrote:Velours is een gladde bekleding.

De cd had bekleding in van die kleine vierkantjes, super zacht en super mooi. Velours is veel goedkoper dat heeft elke huis tuin een keuken Omega.

2.2 is een motor met een ketting die snelle slijt dan een riem.

Ik vind alles minder dan een v6 te weinig voor een Omega, die auto verdient gewoon een v6 je. Heb ook met de 2.0 b1 16v gereden is niet vooruit te krijgen. Een Omega koop je voor de lol, groot, ruim maar toch ook snel genoeg om lekker in te voegen en als je een gekke bui heb eens lekker weg te trekken bij een stoplicht.

Daarbij is het geluid van een v6 met irmscher einddemper zo mooi dat je daarvoor met de raampjes open door een tunnel wilt rijden en dan bij 100 km even van 5 naar 3 wil schakelen om die mooie grom te horen.

Gewoon velours bekleding dus....

Nee heb nooit met een 2.0 16V gereden, heb zelf een X30XE B1 gehad, sport, handbak.

Lol; mwah matig, snel; nee, stoplicht sprinter; nee. Ruim en comfortabel; zeker en voor de rest vlot genoeg om prima met verkeer mee te komen. Boven modaal, maar niets meer dan dat.

@Opeling wrote:En als je dan een distributiewissel uitvoert bij zeg maar zo'n 2.2, wat kost dat dan ongeveer bij pakweg een vakgarage? iemand ervaring? Ik had een Citroën XM en dat werd meer dan 1000 Euro. Dat is wel geld hoor!

Dat hoort het niet te kosten, maximaal de helft.

ik heb altijd caravans getrokken met een omega 20 v16

top auto wil je gas geven koop dan een subaru de 20 ecotec

loopt ook gewoon 200 km dus ik weet niet wat iedereeen bedoeld ik vin het een topper

ook wat de stoelen betreft de slechtsette die ik gehad heb was de 22 olie zuiper

gr kees

als je een Omega met de subaru 4*4 vergelijk gaat hij dat niet winnen.

ja de stoelen zitten beter haha!!! Duitse zetels hebben goede steun.

Boot, caravan gaat allemaal prima met een Omega en heb ik de boot nooit achter een 2 liter gehad, bootje met trailer is 550 kg en de v6 trek ook met de boot er achter nog gewoon snel op.

Wat is een stoplicht sprinter? een opc v6 turbo? Voor de grote van de auto is een Omega gewoon lekker snel. En in Duitsland met hairpins zonder tc is het leuk rijden met de achterwiel aandrijver.

Maar het is ieder zijn ding.

Terug
Naar boven