@KRSA2000 wrote:@wim-v6 wrote:Net als ik, op de testbank.
Ik heb de conclusie getrokken dat de duurdere merkfilters zelfs flink meer weerstand bieden dan een papierelement.
Getest op een Vectra-B V6.
Gemeten met standaard papierelement:
207.6pk 285,9nm
Filterbak open:
209,9pk 289,4nm
Goedkope sport inlegfilter:
204,5pk 281,4nm
K&N inlegelement:
202,3pk 276,1nm
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik wil de forum guru niet tegenspreken, maar de testen die ik gelezen heb laten andere resultaten zijn.
Hier hebben ze bv strikt gekeken naar weerstand en filtratie vermogen.
http://www.fastcar.co.uk/2012/05/04/performance-car-air-filter-test/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik merk zelf met mn corsa dat ik meer baat heb met mn bmc sport filter dan met een oem filter.
In welke volgorde heb je de metingen verricht? Welke omstandigheden? Hoe vaak heb je herhaald?
(Sorry, de analist in me komt weer naar boven)
die testen gaan over potfilters, het is ook niks nieuws dat een potfilter minder weerstand bied, moet je is zonder filter rijden heb je nog minder weerstand
dat wil niet zeggen dat je dan ook meer vermogen heb, een potfilter werk alleen als je een cold air intake heb en, niet als je die gewoon in de motor ruimte hangt waar die warme lucht staat te zuigen, denk wel dat die beter kan ademen als je een potfilter in je standaard filterbox kan monteren daar zit standaard al een cold air intake op maar, denk niet dat dit gaat volgens mij is een potfilter te groot die past niet in je box en, zit er geen pijp in je filterbox waar je em op kan zetten.
ik weet nog dat er op mij Astra G standaart filterbox een restrictie pijpje zat die je eruit kon duwen, dan had je ook iets meer geluid en, trok die onderin ietsie pietsie beter