Opel op de racebaan (slotrace)

HarryBarry

Post weleens wat
Opel is (gelukkig) goed vertegenwoordigd bij racebaanmerken (schaal 1/32) Scalextric en Carrera. Ook de Italiaanse merken beginnen de Opels te ontdekken. Zo heeft Slot It meerdere Opel Calibra DTM uitvoeringen uitgebracht. Slot It is een slotracemerk voor de serieuze hobbiest. Op schaal 1/24 heeft (ook Italiaans) BRM in november dit jaar de Opel Kadett C Coupé GT/E gelanceerd.

o8t4jj0h3mj3cr03phfx6nm42tlac5rr.jpg
tposi7pgs4kqbez9wa71n30k6h6ibgfu.jpg

Voor de geïnteresseerde, ik heb een slotraceblog, ook aandacht voor Opels. Hieronder nog twee zelfbouw schaal 1/24 Coupé's.

8otzqtnwzovs822z42dp0r0vbt77hn1f.jpg
1k5i4j4txqcvj4ldxotn6j972759lwfd.jpg

Ik zou zeggen, welke Opels hebben jullie voor de slotracebaan? :whistle:

Beste is er iemand die zo een mooie Opel Kadett coupé 1200 S , kan maken voor Carrera digital 132? Ik zou er mijn man zo graag mee willen verassen hij heeft altijd met zo een gereden tot hij jammer genoeg voor de tweede keer in zijn rug geopereerd werd . En daar stopte zijn Opel Kadett rijden! Dus jullie zullen wel begrijpen dat dit heel belangrijk is voor mij en voor hem. Wie wilt er voor mij een helpende hand zijn mits vergoeding natuurlijk vanzelfsprekend? Met vele groeten Opel Liefhebster en vrouw van gepassioneerd Opel Kadett man.

Beste Nicol,

Van de Opel Kadett C Coupé bestaat helaas geen 1/32 slotcar, dus ook geen basis om zoiets te maken. BRM heeft wel vier versies in schaal 1/24 en twee versies white kit, dus eigen invulling.
mpbdkvrsg69las2ag2pabzp9smjfxz14.jpg
Dit is mijn lopende project (al zeker een jaar mee bezig :wacko: )

Wauw wat mooi zeg! Ho dat is wel heel jammer en van Fly hebben ze daar ook geen carrosserie van een Opel Kadett coupé?

ik ben nu gezond jaloers op u echt waar zo mooi wat een prachtig werk dat je levert ! Je mag uzelf heel gelukkig prijzen dat je dit allemaal kan echt waar chapeau .

groetjes Nicole

Grappig dat ik via google hier (weer) terecht kom.

Heb zelf 4 van de 5 uitgebrachte slot.it Calibra’s in mn collectie en heb 2 BRM kadett’s waaronder de bovenstaande geel/zwarte. Van Carrera heb ik dan ook nog een geel/zwarte Manta A en een Gele Opel GT.

moet wel zeggen de slot.it Calibra’s en de BRM kadett’s zijn mooiere wagens dan de Carrera’s

Groeten Xander

Terug
Naar boven