Opel kunststof delen kleur geven?

Hallo iedereen,

Ik heb sinds 2 weken me eigen auto, een opel corsatje uit 98.

Nu vind ik het wat jammer dat de kunststof delen aan de zeikanten en voorkant licht grijs zijn geworden.

Welke manieren zijn er om deze een mooie kleur terug te geven op spuiten na?

f7931dfd7f7b86c82a4ceb6eff083317.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Klopt, ondanks dat het er op staat, ook niet inde kofferbak gooien :jerry was net op tijd.

Ik breng het met de kwast aan, niet te dik ivm druiperts. Ff laten zitten ongeveer 10 a 15 min en dan met een doek uitpoetsen. Handschoenen en oude kleren is aan te raden, ruikt best. Met het zonnetje er op trekt het nog beter in. 1e keer zal na 3 a 4 weken wel weer wat uitgewerkt zijn, gewoon herhalen en t blijft mooi.

Oh en voor je t nog niet wist, pas op t doekje kan gaan broeien :vertag :jerry

Wel een beetje met beleid doen! Niet die dingen wegsmelten haha. Voorzichtig er overheen gaan en dan zie je ze donker worden.

@basss27 wrote:Wel een beetje met beleid doen! Niet die dingen wegsmelten haha. Voorzichtig er overheen gaan en dan zie je ze donker worden.

Dan ga ik dat maar eens proberen, moet ik uitkijken voor de lak of iets? Dat ik daar afstand van houd?

Idd... Lekker stinken, beetje vette handen maar paar weken weer een mooie zwarte bumper :thumb

Toch maar ff de lijnzaadolie er bij gepakt, beterrrrr :thumb

DSC_04941_zps0alt1oxe.jpg

DSC_04951_zpsszwhgvsw.jpg

DSC_04961_zps3ffggzao.jpg

@kendirven wrote:Idd gewoon warm maken of anders goed afplakken en met pumperspray spuitbusje terug zwart maken.

Mvg ken d

Nee helemaal niet, die laatste troep zit er helemaal niet lang op.

@warhamstr wrote:Gekookte lijnzaad olie ! :wub

Word alles weer dezelfde kleur van :agent

Klopt helemaal!!

Gebruik het zelf ook en bevalt goed!

:jerry :jerry :thumb :thumb

@warhamstr wrote:@kendirven wrote:Idd gewoon warm maken of anders goed afplakken en met pumperspray spuitbusje terug zwart maken.

Mvg ken d

Nee helemaal niet, die laatste troep zit er helemaal niet lang op.

Als je het licht opschuurt is dit de beste oplossing ! Doen dit altijd op het werk blijft gewoon goed.

Ik heb olie en bumpersmeersel geprobeerd. bij beide waren de bumpers na een paar weken weer grijs.

Ik ken iemand die ze gewoon met spuitbus zwart gespoten had. Dat zat er wel heel lang op.

Als je lijnolie gebruikt, moet je de zaak wassen en goed laten drogen.

Dan wrijf je het met een doek in, en zeker een dag laten drogen voor dat je er mee gaat rijden.

Kies een zonnige periode uit als de auto niet onder dak kan, warmte versnelt het drogen. ;)

Het is maar net wat je wilt, maar er zijn hier diverse die de lijnolie hebben gebruikt en ook tevreden zijn.

:jerry :thumb

@kendirven wrote:

...

Als je het licht opschuurt is dit de beste oplossing ! Doen dit altijd op het werk blijft gewoon goed.

Opschuren??! dan is toch heel de structuur verrot?

@TWA wrote:Idd... Lekker stinken, beetje vette handen maar paar weken weer een mooie zwarte bumper :thumb

Toch maar ff de lijnzaadolie er bij gepakt, beterrrrr :thumb

DSC_04941_zps0alt1oxe.jpg

DSC_04951_zpsszwhgvsw.jpg

DSC_04961_zps3ffggzao.jpg

Dat ziet er goed uit! Misschien dat ik dit ook ga proberen..

En de delen eraf halen en gewoon spuiten gaat dat?

Terug
Naar boven