Opel corsa c

Opel corsa c dynamo ging stuk daarna twee vervangen ook cinlenderslot en contactschakelaar vervangen maar motor blijft draaien als ik de sleutel uit haal.
Wie kan mee helpen naar een oplossing

Het bericht is een beetje onduidelijk (voor mij althans).
Je dynamo is vervangen. Wie heeft dat gedaan?
Je cyllinderslot (mij even onbekend) en je contactslot is vervangen, maar wie heeft dat gedaan?

De Opel Corsa C (2000- 2006) werkt met een peperduur systeem waarbij er transponders in de sleutels zitten verwerkt, als je daar iets in gaat vervangen, moet op zijn minst het e.e.a. worden omgeprogrammeerd (zo niet het hele slotsysteem vervangen). Je kunt daar niet zomaar een willekeurig ander contactslot voor in je auto zetten.

Dus wat is er nu precies gebeurd en waarom kun jij je auto nu überhaupt nog starten?

Laatst bewerkt:
Ik begrijp nu ineens wat je i.i.g. bedoelde met wat vervangen is (leesfoutje van mij). De cyllinder EN de contactschakelaar achterop de Cyllinder zijn vervangen. Maar is dat vervangen voor een origineel Opel Corsa C slot?

Dat heb ik zelf allemaal gedaan. Contactslot met sleutel is vervangen maar transponders is zelfde geblijven dus de oude geblijven.
Het maak niet of oude contactcilender met die sleutel bij hoort en oud contactschakelaar ,klacht blijft zelfde.

Dat heb ik zelf allemaal gedaan. Contactslot met sleutel is vervangen maar transponders is zelfde geblijven dus de oude geblijven.
Het maak niet of oude contactcilender met die sleutel bij hoort en oud contactschakelaar ,klacht blijft zelfde.
Dus de rede dat jij jouw cyllinder en contactschakelaar hebt vervangen was omdat de auto toen ook al niet uit wilde slaan als je de sleutel naar links draaide en eruit nam? Dus ondanks vervanging, zelfde probleem?

Wat doet jouw dashboard verlichting op het moment als je de sleutel eruit neemt? Blijft dat ook gewoon branden? Oftewel, zijn er nog andere dingen die blijven werken behalve de motor?

En dan nog één dingetje. Hoe zeker ben jij ervan dat het éérste slot wat deze problemen leek te geven, het originele slot was welke met de auto is geleverd, en dat dit niet al een vervangend type was?

Opel-Corsa-C-fuse-box.webp

Zou jij voor mij deze twee identhieke relais in je zekering-kast met elkaar willen verwisselen en dan kijken of er iets verandert?

Als dit een verschil maakt, na deze test de relais weer even op hun originele plaatsen terugzetten.

Laatst bewerkt:
Is dit probleem al opgetreden vóórdat je de dynamo hebt vervangen? Of is het probleem (direct) daarna ontstaan?

Laatst bewerkt:
Komt er een van deze nummers voor op jouw dynamo?

1) 0 124 225 041 - Het artikelnummer van fabrikant Bosch.
2) 24 437 119 - Het GM-productienummer uit de fabriek.
3) 62 04 102 - Het originele Opel-catalogusnummer (de Europese magazijncode).
4) 9200956 - Het originele GM-onderdeelnummer (het overkoepelende concernnummer).
5) 62 04 179 - Het allernieuwste Opel-catalogusnummer (vervangt nummer 3).
6) 93177835 - Het allernieuwste GM-onderdeelnummer (vervangt nummer 4).

De zelfde aansluiting hoeft niet altijd te zeggen dat het ook de juiste dynamo is voor jouw Corsa uitvoering. Er zou zo maar een verschil kunnen bestaan in de aansluit-pinnen en hun functies.
Uit welk jaar is jouw Opel Corsa C?

Er zijn hier op het forum een aantal mensen die aan de hand van je VIN-code kunnen kijken welke dynamo voor jouw Corsa-uitvoering geschikt is. Ik kan dat vooralsnog helaas niet.

Laatst bewerkt:
Dan heb je waarschijnlijk de zelfde als de mijne. Mijn Corsa is van Februari 2006.
Des al niet te min, weten we dit pas zeker als je een fotootje maakt van de achterkant van de dynamo (met flitser).

Even vooruitlopend op morgen. Ik denk dat er sowieso gemeten moet worden of de relais R7 en R10 (de paarse in het plaatje) na het uitnemen van de sleutel, nog bekrachtigd worden. Indien dit niet het geval zou zijn, zouden beide relais zijn verkleefd. Het klinkt onlogisch, maar als er één verkleeft, kan de ander ook verkleefd zijn omdat ze zo goed als altijd gelijktijdig bekrachtigd worden en inmiddels ook 20 jaar oud zijn. (ik heb de mijne reeds vervangen na ouderdomsverschijnselen) Om de motor door te laten lopen moeten i.i.g. deze twee relais aangestuurd worden.

Terug
Naar boven