opel c kadett tips verlagen

Hallo,

Ik kom binnenkort in bezit van een opel c kadett 1.2s sedan. Ik wil deze graag verlagen en kom er niet helemaal uit. aangezien de kadett nog niet in de beste staat verkeerd maar zeker potentie heeft, geef ik alvast wat info wat ik er mee wil doen.

de auto heeft (wonderbaarlijk genoeg) geen roest. de lak is overal wel aangepakt en er zijn plekken behandeld in het verleden. dorpels, veerschotels, onderzijde zijn kei hard. er zitten nu nog stalen velgen onder en is compleet origineel kwa ophanging.
alle rubbers in de ophanging verkeren in goeie staat en zijn al eens vervangen. schokdempers daar in tegen zijn kats verrot. nu wil ik de auto 40mm verlagen, ooit andere velgen er onder (dacht aan opel sr velgen of ats), nieuwe bandjes, nieuwe schokdempers voor/achter en fussee/stuur kogels vervangen.

kogels zijn een kwestie van vervangen, waar ik tegen aan loop is dat ik niet precies weet welke veren en schokdempers ik moet bestellen. lees overal wat anders en heb niet even een paar honderd euro liggen voor koni's. was het maar zon feest. ik zie door de bomen het bos niet meer. voor veren dacht ik aan mts technik, heb al eens in een auto gereden met veren van mts en dat beviel goed. maar de dempers twijfel ik over. Ik hoef geen buikschuiver maar gewoon stugger, betere wegligging en stukje lager. ik ga er dagelijks in rijden dus mag wel nog iets van demping in zitten, hoeft niet gelijk super stug en duur spul op.

het plan is om eerst op de stalen 13 inch wielen te blijven rijden, daar goedkoop nieuw rubber op te doen en daarna sparen voor een mooi 13 inch breder setje lichtmetaal met goed rubber om de wielkasten mooi op te vullen in combi met het verlagen.

Ik las dat je met standaard dempers 40mm verlaagd kan rijden maar kortere dempers wel beter zijn. zou ik gewoon standaard gasdruk dubbele koker dempers halen van een prima merk voor dagelijks gebruik? of weten jullie budget vriendelijke kortere sportdempers. zo ja waar/welke moet ik zoeken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een tussenweg. alle tips zijn welkom

hier onder een foto hoe die er nu bij staat en een foto bewerkt met AI hoe ik de auto graag zou willen hebben in de toekomst.

mvg, Gijs
c87a0d3c-1bae-4c65-80be-ce7464f6c79f.webp
IMG_6632.webp

Ik zou je onderstel (veren en dempers) gelijk goed doen, anders heb je over een jaar (of 2) weer kosten eraan.
Dat heb ik namelijk zelf gedaan bij mijn Astra, eerst goedkoop erop en na 4 jaar toch maar alles omgebouwd naar Bilstein met Eibach. En dat rijdt toch heel veel beter (minder stug en betere wegligging).

Je zou via Facebook is Hans Bloemers kunnen benaderen.

Die heeft vaak Kadett C spullen te koop en heeft heel veel verstand van dempers en veren, mogelijk heeft die nog wat liggen.

Ik zelf heb voor mijn auto's hier al vaker gekocht:
Mogelijk zijn de dempers hier iets goedkoper:

Terug
Naar boven