Opel Blitz 1971 vrijstelling

JOZO

Post veel
Hallo,

misschien iemand die mij kan helpen;

Ben bezig met een Blitz uit 1971 te kopen.

Brandstof opkenteken: LPG

Voertuigsoort: Bedrijfsauto (N1 BA)

Carrosserie type: Vrachtwagen

Inrichting: voor vervoer voertuigen

Maximale massa gewicht voertuig: 3500kg

Ben ik geheel vrijgesteld van belasting? Of juist niet? Op internet dwalen verschillende verhalen rond. Weet iemand hier hoe het exact zit?

Als hij 1971 als eerste toelating heeft dan is hij 40 jaar en vrij gesteld van wegenbelasting.

Ook op LPG of diesel.

Gr

Marcel

[edit]staat volgens jouw bericht als bedrijfswagen, dan voor de zekerheid navragen. [edit]

[edit]staat volgens jouw bericht als bedrijfswagen, dan voor de zekerheid navragen. [edit][/quote]

Vandaar ook de vraag. Anders was het simpel. Nu gaat het verhaal dat als het bedrijfswagen is alleen op benzine belastingvrij is en op LPG niet..

RDW stuurt alles door naar de belastingdienst. Eerst 100x bellen voordat je aan de beurt bent en dan nog eens 45 minuten bellen en alle afdeling medewerkers gehad te hebben zeggen ze daar: belastingvrij :thumb

Nu nog hopen dat dit zo zal gaan blijken in de toekomst..

Bedankt voor de reacties!

Geel of Grijs kenteken maakt niet uit.

Bedrijfswagens, Vrachtwagens en Autobussen zijn ook belastingvrij als ze niet bedrijfsmatig gebruikt worden, en ouder als 40 jaar zijn.

Willem

Wanneer begin je aan de Blitz opknappen.

Ik zag er vanmiddag eentje staan langs de tuinbouwweg toen ik langs reed naar huis na ophalen Kadett van zijn tweejaarlijkse APK.

Op het eerste gezicht moet er nog wel wat aan gebeuren.

Of valt het nog wel mee misschien ?

Terug
Naar boven