@aadje93 wrote:@ZakhooiTM wrote:@Corsa_B_66 Zou moeten kunnen ja, misschien andere waarden erin leren maar das allemaal aan te passen
@SimpleFace
Als het goed is was het de bedoeling dat als je de auto op contact zet dat je dan de scan krijgt dus de ECU doet er nog niet veel mee.
Wat ik wil gaan proberen is tussen de normale pin en de chip van de teller een diode ertussen zetten zodat er geen stroom van of naar de kan ECU stromen richting de arduino.
Op deze manier zou de arduino veilig het signaal kunnen sturen terwijl de ECu de baas blijft, maar ik zal dit ergens vandaar op schema zetten, dan ik het misschien makkelijker.
Heb nog niet zo veel zin om een multiplexer er tussen te zetten, maakt het weer complexer
kun je niet met kleine relais er voor zorgen dat de arduino (failsave uiteraard, dus arduino moet het relais aanschakelen) dat de draad van de versnellingsbak? onderbroken word? Dan heb je ook geen last met diodes etc. Mischien wat ingewikkelder/stukkie duurder. Maar denk dat het wel stuk veiliger is. Alleen weet ik niet om hoeveel draden het gaat......
Das inderdaad ook te doen, het zijn maar 2 draden en dan is het helemaal makkelijk inbouwen.
Alleen weet ik niet of mensen zitten te wachten om de draadboom te verknippen, maar het is goed te doen heb zoeites al in de auto zitten