Leuk voor Opel, maar als particuliere rijder heb je er nagenoeg niets aan. Bij de aankoop van mij Astra in december 2015 zou android auto op mijn smartphone allerlei functies zoals navigatie, kaarten ed. in mijn intellipoint radio 4.0 brengen.
Nu ruim 9 maanden later werkt het nog steeds niet, een mooie kat in de zak, een nieuwe telefoon kopen met de juiste versie android heeft dus geen enkel zin.
Wat heb ik tot op heden gemerkt van on-star, ik krijg maandelijks een mailtje dat alles in mijn auto oke is, ik verwacht eigenlijk ook niets anders voor een hagelnieuwe auto, bovendien kan ik dit zelf in ook zien op de boordcomputer.
Nu rij ik met heel veel schade vrije jaren, dus de alarmfunctie is zoiets als gaan zwemmen met een zwembroek met riem en bretels, leuk naar totaal overbodig.
Hiernaast zit er een GPS functie in het systeem, waar ik mee kan zien waar de auto is, ook leuk maar de boel is all risk verzekerd en wil je je auto wel terug hebben als deze is gestolen en gebruikt voor iets illegaals. De kans dat je naderhand kosten krijgt vanwege verborgen schade is levensgroot.
Ik had veel liever gehad dat deze te gebruiken zou zijn op het interne display voor navigatie. Moet ik een externe tom-tom of smartphone gebruiken, dan gebruikt deze zijn eigen GPS, zoals de smartphone zijn eigen data verbinding gebruikt.
Resume
on star is misschien leuk voor de zakelijke rijder en de brokken piloot, de normale rijder die niet veel rijdt en nauwelijks in het buitenland komt, heeft er totaal niets aan.
Mijn advies zou zijn GEEN on star, leuk maar overbodig en slecht ondersteund door GM.
In plaats hierin te investeren en hier maandelijks voor te betalen kan je beter een mooie smartphone kopen en je abonnement upgraden, hier heb je buiten de auto ook nog iets aan.
:thumbdown