Noodontgrendeling laadkabel

Deze week had ik een probleem(pje) met de ontgrendeling van de laadkabel uit mijn Grandland GS electric. Ik had voor het eerst opgeladen tot 100 % omdat we een lange rit voor de boeg hadden, maar toen ik op de normale manier (auto openen, wit lichtje gaat aan bij de laadpoort en de laadkabel dan verwijderen) de laadkabel wou verwijderen bleef die vastzitten, het groene lichtje bleef branden wat aangeeft dat de laadkabel niet los is.
Op alle mogelijke manieren geprobeerd, auto weer sluiten en openen, vier/vijf keer op ontsluiten drukken, een 15-tal minuten wachten en dan nog eens proberen.... allemaal vergeefs moeite. Een telefoontje naar de dealer.... die me ook niet kon helpen (!?!?!?!?). Uiteindelijk Europassistance (waar ik reeds jaaaaaren lid van ben, maar nog nooit nodig had... tot deze week) opgebeld en na een halfuurtje kwam er een technieker langs die het op één of andere manier toch opgelost heeft. De man wist zelf niet goed hoe hij het voor mekaar kreeg, maar de kabel was los).

Nu krijg ik van de klantendienst van Opel een berichtje terug dat er een noodontgrendeling zou zitten in de Opel Grandland GS electric (????) Ik heb me suf gezocht in de kofferruimte, maar daar is niks te vinden.

Dit schreef de Opel klantendienst ( na eerst een hoop uitleg over ontsluiten voertuig, nogmaals proberen enz.... wat allemaal niet werkte bij mij :

Mocht dit alles niet helpen, dan beschikt de wagen ook over een mechanische noodontgrendeling in de koffer (achter een zijpaneel). Door hier voorzichtig aan te trekken, kan de laadconnector manueel ontgrendeld worden. Dit raden wij enkel aan als laatste oplossing.

Mocht er mij iemand kunnen vertellen waar die mechanische noodontgrendeling zit.... ik vind ze alleszins niet, en ga ook niet de ganse bekleding in de kofferruimte slopen om dan misschien toch niks te vinden. Enfin, alles is voorlopig opgelost, maar ik wil graag voorbereid zijn op mocht het nog eens voorvallen.

Terug
Naar boven