Hallo,
Nieuw op het forum hier, erg interessant allemaal.
Heb 2-tal weken geleden via obdtool.co.uk een Op-com besteld voor 21,99 €, betaald via Paypal. Na 1,5 week ontvangen vanuit Singapore.
Het pakket was opgestuurd met het vliegtuig, en werd aangetekend afgeleverd door B-Post. Abnormaal goedkoop dus.
Softwareversie van de Op-com is 1.39. Een CD-ROM was meegeleverd, met verschillende mappen, oa de OPCOM map. Hier zat een trojan horse op in een dll-bestand. Heb de ganse OPCOM map gekopieerd naar m'n HD, zonder het dll-bestand, dus normaal ben ik virus/trojanvrij. De OPCOM software is de "chinese clone" versie van 08/2010.
Na een beetje zoeken, uiteindelijk ook de driver aan de praat gekregen onder Windows 7 64-bit. De driver was niet digitaal ondertekend. Heb hem met dank aan een info op dit forum aan de praat gekregen door Windows op te starten met F8 -- optie om drivers te kunnen installeren zonder digitale handtekening.
Vanaf toen werd de interface correct herkend als USB Op-com interface V2.
Zonet geconnecteerd op de auto, en het werkt!
M'n Astra H er mee uitgelezen, 1 foutcode opgeslagen op de "UEC" module
B2575 - Left Low Beam Circuit Open or High Voltage
(05) - Not present (=subcode)
--> m'n linker dimlicht lampje heb ik 2 weken geleden vervangen nadat het kapot is gegaan, lampje werkt nu terug maar die code zit er blijkbaar in = raar, of toch normaal? M'n boordcomputer heeft hier niet meer over geklaagd na vervanging van de lamp in ieder geval.
Kan iemand me helpen bij:
- de NL versie van de OPCOM?
- een handleiding (NL/EN) voor de OPCOM?
Alvast bedankt!