Niveauregeling Achter vectra b station

koenelsenaar

Loopt hier de deur plat
Kan ik bij mijn vectra b2 station achter mijn schokdempers van extra lucht voorzien, net als bij astra f station? En zoja, waar zit het ventiel?

Idd, dat zei een monteur die ik ken ook. Heb namelijk dat als ik bv. met 4 wielen los achterin rij, dan hangt hij flink door.... en er zit een rammel in als ik over klinkerweggetje rij, dus dat kunnen zijn:

- schokbrekekers

-dwarsarmbussen

- stabilisatorstangetjes

Mijne zakt nauwelijks als ik m Voldondert, of een auto aan de haak heb hangen.

maargoed, heb een taxipakket (verzwaarde verenpakket Origineel) eronder hangen..

zowel de Oppompbare als Verzwaarde schokbrekers zijn nergens meer te krijgen bijna, ja voor de Hoofd van de hoofdprijs.

Willem

Zelfde plek als Astra-F, maar zal er niet zitten, is bijna nooit geleverd op de Vectra-B

Willem

Kan de Bussen zijn, of de schokbrekers,

en eeuuuhhhh Schokbrekers, rubbers, welke rubbers???? schokbreker is maar een schokbreker hoor... die vervang je in geheel..

Willem

Jup, hoefde je mijn niet te veertellen, ik kan er met zijn 4en in gaan zitten en dan nog zakt ie niet heel ver in (en dan niet 4x 70kg, maar 1x 105kg, 1x 95kg, 1x 140kg, en 1x 115kg).

Heb m met volle belading ook nog nooit op de eindaanslag gekregen, ik rij niet heel lief hoor...

Willem

Ñog een vraag over die rammel.... dat geknokkel.... als het de schokbreker is, moet dan de hele schokdemper vervangen worden of enkel de rubbers??

DbImage.aspx

deze...

Eindaanslag heeft niks met knokkelende brekertjes te maken..

Deze vangen alleen de grootste klap op bij max inveren

Willem

aaah zo.

je had gezegd dat ik de bussen kan controleren door bovenzijde het wiel heen en weer te bewegen... dat ga ik doen, de achterremmen worden morgen toch vervangen....

laatste vraag: vervang je schokbrekers altijd rondom of kan ook een kant? immers, ze hebben hetzelfde te lijden gehad. Ik deed altijd rondom...

ja precies, dat wist ik wel. of voor of achter. Of als het de schokkers zijn, 4 nieuwe eronder, ben je voorlopig weer klaar...

Vandaag achterremmen gedaan, en gelijk ook bussen gevoeld, heb geen speling op het wiel als ik eraan trek bovenaan...

Ook effe doen als ie op de grond staat (flinke ruk geven, uitgeveerd kan er geen speling zijn terwijl deze er wel is als ie ingeveerd staat..

Willem

Terug
Naar boven