Men nemen onze overheid die een hoop vreemde regels maakt waarin het het aankopen van een hybride word gestimuleerd:
Omdat het goed is voor het milieu en met name de 25j oude diesels zoals de w123 mercedes (die haast bulletprove lijken in termen van roest en betrouwbaarheid) moeten nu weer na 25j oud nog steeds wegenbelasting betalen...
Omdat ze vervuilend zijn en slecht voor het milieu aldus de overheid,de overheid vind dat autos weg moeten en vervangen moeten worden door bv een nieuw prius,want die is immers erg zuinig aldus de overheid.
Maar als ik zeg dat het staal uit australie komt het koper uit canada en deze materialen gemijnd worden en dit de aarde enorm vervuilt,plus alle energie waarde die der nodig is om te mijnen verschepen,staal en koper lood te smelten en verfijnen wederom te vervoeren enz enz.....Geloof me dan kan je nog beter 20 jaar met de w123 diesel door dobberen..
Maargoed,$$$ speelt weer achter de schermen aangezien deze regels zoals het belasten van de oldtimer het subsidieeren van nieuwe zogenoemde schone auto,s werk en banen en geld oplevert wat weer goed is voor overheden...Wederom heeft milieu geen baat deze regels.
Als ik een kapvergunning koop voor geld,is het dan beter voor het milieu,het gas oppompen in groningen is ook slecht voor het milieu,maar daar houd onze overheid ook niet mee op,want immers de inkomsten hebben ze hard genoeg nodig om de begroting passend te krijgen en ze geven als overheid nog altijd meer uit als binnen komt,en dan moet je lenen en lenen wil zeggen met rente terug betalen,en dat wil zeggen dat we harder gaan werken voor minder,en des te langer we tekort komen en des te meer des te armer we worden,en des te meer vreemde regels omtrent auto bezit der zullen opduiken....Want zoals ik al eerder zei,je moet het halen waar nog iets,bij een dakloze kun je niks halen maar bij iemand met een baan en auto en bezittingen wel,dus dan neem je maar meer van hun welvaart en zodoende creeer je weer meer armen en je hebt een spiraal waar haast niet uit te komen is...De komt van de economische groei komt niet mensen,je kunt geen crisis oplossen door meer schulden te maken en meer geld te printen (in een zekere vorm QE).