origineel gepost door Fearless
Bij sommige corsa's loopt daar een kabelboom naar binnen..
Bij de meeste zelfs:
er lopen daar kabels bij de volgende motoren:
1.2i C12NZ X12SZ
1.4i C14NZ X14SZ
1.6i C16NZ (niet in NL geleverd)
1.4 16V X14XE
1.6 16V C16XE X16XE
van de bovenstaande motoren zit de Motorcomputer dan ook in de rechter A stijl
Ook bij de 1.5D 1.5TD en 1.7D lopen er kabels via rechts naar binnen, deze zijn voor laadstroom relais en Voorgloeien
Bij de volgende motoren komt alles via links binnen en zit er rechts een rubber dop:
1.0 12V X10XE
1.2 16V X12XE
ik heb laatst een accubak dicht staan maken van een '99er Corsa-B 1.0 12V omdat deze was doorgerot.
ik kan je melden dat bij de Jonge corsa's B deze niet doorrot zonder reden, maar meestal door een lekkende accu!!
ik heb uit mijn Combo '98 al een lekkende accu gehaald, voordeel van de combo is dat deze erg voorover staat en dus aan de interieur zijde geen roest schade is ontstaan, alleen boutgat van de accu bevestiging is nu 4x zo groot, opgelost met en grote ring na grondig reinigen en roestvrij gemaakt te hebben.
lekkende accu was ook bij de 99er de oorzaak, en daar is helaas wel lekkage ontstaan, sterker nog, heel de rand waar de accu in vast klemde was Weg!!
Trouwens, waren bijde Accu's van Cold-Ax van nog geen Jaar oud. (bij kwik Sjit geleverd (bij mij stond ie erin toen ik de auto kocht, accu lekte toen ook al!! (1/2 jaar oud)
Willem