Motor wordt niet warm

De verwarming van mijn diesel is best wel snel op temperatuur. Zeker in vergelijking met mijn vorige auto, een Ford Focus 1.8 TDci. Voordat de temperatuurmeter omhoog komt en op ca 85 staat heb ik zeker 15 km gereden.

Omdat de kachel wel snel warm wordt twijfel ik eigenlijk niet aan de thermostaat. Hoort voor zover ik weet bij een moderne diesel.

Vandaag de thermostaat laten vervangen. Motor is binnen paar minuten op 80/90 graden ondanks een buitentemperatuur van rond het vriespunt. Ook is het interieur snel op temperatuur. Iedereen die pas na 15 min of langer een beetje motortemperatuur heeft moet volgens mij dus ook zijn thermostaat vervangen. Thermostaathuis bij mijn motor X18XE1 kost wel ongeveer 80 euro.

Vandaag de thermostaat laten vervangen. Motor is binnen paar minuten op 80/90 graden ondanks een buitentemperatuur van rond het vriespunt. Ook is het interieur snel op temperatuur. Iedereen die pas na 15 min of langer een beetje motortemperatuur heeft moet volgens mij dus ook zijn thermostaat vervangen. Thermostaathuis bij mijn motor X18XE1 kost wel ongeveer 80 euro.

Terug
Naar boven