Nou, persoonlijk denk ik dat dat het probleem is. De ECU is namelijk van die sensor afhankelijk om over te gaan op stationair regeling. En als die waarde afwijkt is het mengsel verneukt en gaat hij stotteren, en het stationair toerental loopt hoog op....
En nogmaals hoef je het niet op de sensor te meten, kan gewoon op de ECU pinnen, even gas intrappen (met stilstaande motor) en je hebt de waarde. Of gewoon gelijk vervangen als het niet te duur is. Zo'n potmeter heeft niet het eeuwige leven...
Mooi plaatsje trouwens waar je woont! In het voorjaar nog asperges gegeten op een terrasje vlakbij de kerk...Heerlijk!:thumbup