Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
2.0/2.2/2.4 CIH is een stukje leuker als een 1200 motortje, maar niet echt heel speciaal. Voordeel is dat die blokken (vooral de 2.0) niet echt heel duur zijn.
C20XE is een stuk leuker blok natuurlijk met meer power en potentie. Is echter wel een wat omslachtigere en duurdere ombouw, vooral ivm de benodigde manta 1.8s onderdelen die vandaag de dag voor astronomische bedragen aangeboden worden.
Van een C20NE zie ik totaal het nut niet in want je hebt dezelfde dure onderdelen nodig als een XE motor.
Laten we eens beginnen bij je budget.. voor een CIH kan je rond de 1000 euro wel aardig uit de voeten, maar voor een XE oid ga je al snel naar de 2000 al dan niet meer.
@KoekieTurbo wrote:Laten we eens beginnen bij je budget.. voor een CIH kan je rond de 1000 euro wel aardig uit de voeten, maar voor een XE oid ga je al snel naar de 2000 al dan niet meer.
xe voor 2000 euro
dit was 10 jaar terug nu vragen ze tog wel de hooft prijs voor de 18s spullen
Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een CIH dit is eenvoudiger en goedkoper! En past naar mijn mening beter bij de auto, ouder blok in een oude auto ipv nieuw blok in een oude auto
Inderdaad budget afhankelijk en dan nog hoeveel vermogen wil je hebben. Neem een 2l cih boren en hoonen nieuwe zuigers ,laat de kop bewerken zoek een goede/mooie nokas, setje webers en laat het geheel GOED afstellen en je hebt ook wat leuks.
@cuupi wrote:Inderdaad budget afhankelijk en dan nog hoeveel vermogen wil je hebben. Neem een 2l cih boren en hoonen nieuwe zuigers ,laat de kop bewerken zoek een goede/mooie nokas, setje webers en laat het geheel GOED afstellen en je hebt ook wat leuks.
rond de 160pk?
Maar dan zit je ongeveer gelijk aan een c20xe ombouw, of meer.
cilinders honen en kop vlakken/fresen kan ik allemaal op school doen dubbele 40 dellorto's heb ik nog thuis liggen, moet dan alleen nog een op maat spruitstuk tekenen met CAD, maar dat is ook geen probleem.
het gaat dus meer om de kosten van de onderdelen, de rest kan ik zelf.