Motor in noodloop

Spacejam

Hoort bij de inboedel
Gisteravond had ik met mijn auto een probleempje, hij sprong in noodloop, het traction control lampje ging branden en het motormanagement lampje ging branden. Tevens bleef de motor op een constante 1500rpm hangen. Het was wel vrij irritant omdat ik op dat moment geen gas kon geven (op een drukke weg).



Bij het uitlezen kwamen deze 2 codes naar boven:

P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio

P1122 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio



Is dit een bekend probleem bij een astra h met z19dth motor. Ik had de sleutel uit het contact gehaald en de auto weer gestart, vandaag is de storing niet meer terug gekomen.
 
Dat probleem komt bij meerdere merken voor,

mijn bedrijfsbus een ford transit had het zelfde probleem,

daar hebben ze de sensor van vervangen toen was het goed.

dus niet persee opel kwaaltje, weet alleen niet of het ook is schoon te maken of iets anders van die aard,
 
Dat probleem komt bij meerdere merken voor,

mijn bedrijfsbus een ford transit had het zelfde probleem,

daar hebben ze de sensor van vervangen toen was het goed.

dus niet persee opel kwaaltje, weet alleen niet of het ook is schoon te maken of iets anders van die aard,
 
Ik heb net de stekker van de ABS module los gehad en daarna weer vastgezet, daarna werkte hij weer, al is het maar de vraag of het niet meer terug komt.



Is WD40 eigenlijk te gebruiken als contact spray zonder kortsluiting te krijgen?
 
Ik heb net de stekker van de ABS module los gehad en daarna weer vastgezet, daarna werkte hij weer, al is het maar de vraag of het niet meer terug komt.



Is WD40 eigenlijk te gebruiken als contact spray zonder kortsluiting te krijgen?
 
en vanochtend was het weer raak :swear .



Ik snap er niks meer van, gisteravond 20x gestart zonder problemen, vanochtend de eerste keer meteen weer raak.
 
en vanochtend was het weer raak :swear .



Ik snap er niks meer van, gisteravond 20x gestart zonder problemen, vanochtend de eerste keer meteen weer raak.
 
tot vandaag had ik het niet meer gehad, vanochtend moest ik 5x de auto starten en vanmiddag een keer of 10 voordat hij goed werkte. ik heb maar meteen een gaspedaal besteld van de sloop uit een auto van 2010 aangezien een nieuwe toch iets te duur werd (210euro). Morgen krijg ik hem binnen, hopelijk is het dan opgelost.
 
tot vandaag had ik het niet meer gehad, vanochtend moest ik 5x de auto starten en vanmiddag een keer of 10 voordat hij goed werkte. ik heb maar meteen een gaspedaal besteld van de sloop uit een auto van 2010 aangezien een nieuwe toch iets te duur werd (210euro). Morgen krijg ik hem binnen, hopelijk is het dan opgelost.
 
Het heeft het probleem helaas niet opgelost :fy1



Weet iemand wat het kan zijn?

Net toen ik de auto in de schuur had gezet bleef het contact gewoon aan terwijl ik de sleutel er gewoon uit had. Wat is er hier aan de hand?
 
Het heeft het probleem helaas niet opgelost :fy1



Weet iemand wat het kan zijn?

Net toen ik de auto in de schuur had gezet bleef het contact gewoon aan terwijl ik de sleutel er gewoon uit had. Wat is er hier aan de hand?
 
heb je al eens heel de auto uitgelezen (met de op-com kan je heel de auto in een keer uitlezen (foutcodes van alle stuurmodules), en gekeken of er geen communicatie storing aanwezig is, en of waarden van de gaspedaalsensor gecontroleerd wanneer het probleem voordoet.



anders de boel eens laten calibreren.



Willem
 
heb je al eens heel de auto uitgelezen (met de op-com kan je heel de auto in een keer uitlezen (foutcodes van alle stuurmodules), en gekeken of er geen communicatie storing aanwezig is, en of waarden van de gaspedaalsensor gecontroleerd wanneer het probleem voordoet.



anders de boel eens laten calibreren.



Willem
 
Ik zag dit topic staan:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=771159" onclick="window.open(this.href);return false;



dit probleem lijkt heel erg hetzelfde, onderaan wordt er gesproken van een gecorrodeerd stekkertje maar niet welke. Weet iemand welk stekkertje het kan zijn?



Het valt me overigens op dat eerst het esp lampje gaan branden en pas een seconde later het motormanagement lampje.
 
Ik zag dit topic staan:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=771159" onclick="window.open(this.href);return false;



dit probleem lijkt heel erg hetzelfde, onderaan wordt er gesproken van een gecorrodeerd stekkertje maar niet welke. Weet iemand welk stekkertje het kan zijn?



Het valt me overigens op dat eerst het esp lampje gaan branden en pas een seconde later het motormanagement lampje.
 
Ik heb de rest van de foutcodes ook uitgelezen en daar komt dit uit:



ASB/ESP moduel

c0242-71 Engine Torque Request Signal Range/Performance

C0237-71 Accelerator Pedal Position Sensor Incorrect



EHU

B0000-00 Vehicle Speed Signal, Malfunction



Misschien iets met de abs module?
 
Ik heb de rest van de foutcodes ook uitgelezen en daar komt dit uit:



ASB/ESP moduel

c0242-71 Engine Torque Request Signal Range/Performance

C0237-71 Accelerator Pedal Position Sensor Incorrect



EHU

B0000-00 Vehicle Speed Signal, Malfunction



Misschien iets met de abs module?
 
WD40 kan je gebuiken om de contacten weer schoon te krijgen.



Ik heb het vermoeden dat het toch in de ABS Computer zit.



Willem
 
WD40 kan je gebuiken om de contacten weer schoon te krijgen.



Ik heb het vermoeden dat het toch in de ABS Computer zit.



Willem
 
Moet een gaspedaal eigenlijk ook opnieuw ingeleerd worden? want ik heb hem er namelijk gewoon zo ingezet.
 
Terug
Naar boven