Ik ken die auto al 7/8 jaar en het begon met het idee van kopen + slopen (der zat alles in wat in die tijd lekker liep:265 getrag bak-setje getinte ramen-30E-digidash-koplampen met verstralers-7J manta 400 velgen lagen op de Monza-Recaro,s enz enz,en aanschaf was ie niet duur als ik eerlijk ben.
Alleen zag ik dat die Monza op wat kleine dingen zeer goed was nl alleen de dorpels waren slecht en de veerpoten en de deur aan de bijrijderskant en wat blaasjes rond de vooruit maar dingen als langsligger voor balkje bij de tank (via koffer van binnen zichtbaar) plaatwerkt waar de voeten tegen komen aan de buitenkant en de spatschermen en wielranden en plaatwerk onder het koffer enz enz enz was allemaal in zeer zeer goede staat.
Ik heb mijn broertje toen kunnen overtuigen dat ie um maar moest opmaken en dat heeft ie toen gedaan dwz der zijn nieuwe dorpels ingekomen en der is een andere deur aan de bijrijders kant ingekomen en rond de voorruit is ook alles vervangen door hard plaatwerk van een sloper en daarna is de gehele auto op de bumpers en de achterklep overgespoten in de originele kleur,ook wist de schade werker te vertellen dat de veerpoten niet gelast maar geplakt konden worden met speciale lijm hij heeft die toen blank gemaakt en gelijmt alleen dit heeft maar een tijdje gehouden en toen is der een 24V veerpoot brug geplaats.
Toen ie terug kwam van de spuiter is der vrijwel meteen een 24v ingekomen met een nieuw vliegwiel en koppeling en die motor heeft toen nieuwe pakkingen voor de in en uitlaat gekregen,nieuwe bougie kabels + bougies en een nieuwe lamda sonde + de 24V schijven en klauwen..
Ook is de kachelmotor vervangen door een nieuwe uit Duitsland van opel classic parts
En toen ie naar behoren liep werd ie in de hoek neer gezet...Waar ie sinds de 24v transplantatie geen 1500km heeft gelopen...
Ik zou de veerpoten nog ooit gaan lassen maar das der nooit van gekomen maar das maar een 100€ materiaal kwestie en 1-2 dagen werk (bumper spatschermen los en beginnen maar....)
Die auto heeft de laatste 3 jaar geen 300km gedraait....Hij stond daar maar of geschorst of geen benzine of geen tijd of net wat....Als de vraag verkoop je um niet door Sjoerd was gestelt had ik niet eens is aan die Monza van mijn broertje gedacht...Mijn eigen GSE is hetzelfde verhaal....De auto staat daar maar,maar geld word met de dag geprint en minder waard en echte goede Monza,s zijn op en ik heb um betaalt en het geld (nog) nodig dus ik laat um maar staan,verkopen kan altijd nog als ik der vanaf zou willen.
Die 24V motor loopt als een klokje,het 3.7 diff is stil,de 296mm remmen zijn nieuw (kijk maar eens die zijn der gelijk met 24v ombouw opgekomen check die schijven maar),bak schakelt mooi stroef,electrisch werkt alles (dacht ik teminste),laatste keer dat ik die auto heb zien lopen was afgelopen zomer juli/augustus dacht ik dat ik um nog gezien heb voor 1 of 2 dagen,verder stond ie daar maar in de hoek onder het stof te kijken..