monza 24v ombouw

Jigsaw

Post vaak
ik ga binnenkort, over een kleine week ook beginnen aan mijn monza. Namelijk een C30SE inbouwen. Nu heb ik dit nog nooit gedaan, ofja...ik heb een C kadett een keer omgebouwd van 1.2 naar 2.0, maar een monza is toch net ff wat andere koek.

ik heb al wat informatie opgezocht met datgene wat veranderd moet worden.

op dit moment heb ik een 3.0E motor met getrag 265

een paar details weet ik nog niet, dus ik vraag ze even allemaal voor de zekerheid, dan kan ik alvast alles voorbereiden en straks hopelijk in 1x doorwerken

-stabi stang 2cm zakken

kan ik hier gewoon alu blokjes voor gebruiken met een gat erin? met getapte draad of niet?

uitlaat verlassen

heb de complete voorpijp van de c30se inclusief kat dus dat moet wel goedkomen, kat ga ik toch achterwege laten

dynamo verplaatsen naar andere kant

ga ik niet doen, ik heb een airco installatie en die wil ik graag behouden, ik zal dus kleine stukjes uit mijn chassisbalk moeten zagen en een beetje moeten verlassen. of volstaan 2 mokerslagen ook?

benzineleidingen verplaatsen

welke maat heb ik precies nodig? 2 stukken van 2 meter, 8mm doorsnee?

kabelboom aanpassen

ik heb de kabelboom van de c30se en het gedeelte van de automaatbak eraf geknipt, kan dat kwaad? heb ik daar nog niets van nodig? heb ik trouwens de computer van handgeschakelde nodig?

vliegwiel/koppeling

custom vliegwiel met koppeling/drukgroep heb ik allemaal al in huis :)

ben ik nog iets vergeten? wat is trouwens aan te raden, motor met bak en al eruit halen? of kan ik de bak laten zitten en alleen de motor eruit tillen?

Zo, alles werkt!

Ik ben met het hele spul naar Ronald Bolz gereden om uit te sluiten of er dingen van de koppeling defect waren. Wat bleek: de koppelingsplaat zat TOCH verkeerd om. Ik had vliegwielkant gewoon naar vliegwielkant, zoals het eigenlijk hoort. Maar bij deze set (combinatie van opel plaat en aangepaste BMW drukgroep) moet het net andersom. Waarschijnlijk iets in de communicatie tussen mij en Ronald misgegaan, desalniettemin; Ronald heeft goede service geleverd en alles perfect uitgelegd, nog een setje gratis boutjes meegekregen. De wagen rijd verder heerlijk en trekt als een waanzinnige, een wereld van verschil met de 3.0E, de 24v loopt ook veel mooier en rustiger. Het enige wat me nog stoort is de multiriem die nog lawaai maakt. Volgens mij is de poelie van de stuurbekrachtigingspomp een beetje gaar ofzo.

Verder wil ik een electrische ventilator aansluiten, die airco ventilators krijgen hem maar net koel, en maken een takke herrie als ze aanspringen. Kan ik deze electrische ventilator, die ik nog ga inbouwen, het beste altijd mee laten lopen? Het heeft denk ik geen zin deze ook op de termoschakelaar aan te sluiten want dan gaan ze allebei herrie maken

Zo, alles werkt!

Ik ben met het hele spul naar Ronald Bolz gereden om uit te sluiten of er dingen van de koppeling defect waren. Wat bleek: de koppelingsplaat zat TOCH verkeerd om. Ik had vliegwielkant gewoon naar vliegwielkant, zoals het eigenlijk hoort. Maar bij deze set (combinatie van opel plaat en aangepaste BMW drukgroep) moet het net andersom. Waarschijnlijk iets in de communicatie tussen mij en Ronald misgegaan, desalniettemin; Ronald heeft goede service geleverd en alles perfect uitgelegd, nog een setje gratis boutjes meegekregen. De wagen rijd verder heerlijk en trekt als een waanzinnige, een wereld van verschil met de 3.0E, de 24v loopt ook veel mooier en rustiger. Het enige wat me nog stoort is de multiriem die nog lawaai maakt. Volgens mij is de poelie van de stuurbekrachtigingspomp een beetje gaar ofzo.

Verder wil ik een electrische ventilator aansluiten, die airco ventilators krijgen hem maar net koel, en maken een takke herrie als ze aanspringen. Kan ik deze electrische ventilator, die ik nog ga inbouwen, het beste altijd mee laten lopen? Het heeft denk ik geen zin deze ook op de termoschakelaar aan te sluiten want dan gaan ze allebei herrie maken

he he eindelijk :D . Beter laat dan nooit toch?

Ben blij voor je dat die loopt, en al een proefrit gemaakt ?

Alweer een topic die goed is afgewerkt :thumb

he he eindelijk :D . Beter laat dan nooit toch?

Ben blij voor je dat die loopt, en al een proefrit gemaakt ?

Alweer een topic die goed is afgewerkt :thumb

Nee nog niet gereden, zit met tentamens deze week dus kan helaas niet zoveel doen, moet ook de uitlaat nog op maat maken. Ik twijfel nog of ik er kathalysators onder zet. De een zegt dat hij beter loopt met, de ander zegt dat het niet uitmaakt. En natuurlijk het kabelwerk afwerken

ik was ook nieuwsgierig naar de staat van de oude LMM, dus die heb ik eens open gemaakt. Picture says it all;

2011-11-01183747.jpg

Nee nog niet gereden, zit met tentamens deze week dus kan helaas niet zoveel doen, moet ook de uitlaat nog op maat maken. Ik twijfel nog of ik er kathalysators onder zet. De een zegt dat hij beter loopt met, de ander zegt dat het niet uitmaakt. En natuurlijk het kabelwerk afwerken

ik was ook nieuwsgierig naar de staat van de oude LMM, dus die heb ik eens open gemaakt. Picture says it all;

2011-11-01183747.jpg

jep heb hem lopend uitgebouwd, LMM heeft daarna wel een jaar lang in een kartonnen doos in een tuinschuurtje gelegen. Blijkbaar was dat vochtig genoeg om hem naar de eeuwige opel jachtvelden te laten gaan

Ik ga zometeen een reserve kabelboom halen bij ronald bolz in duitsland, deze sluit ik eerst aan om alle electronica problemen uit te sluiten. Ik denk zelf ook dat hier de fout zit, daarna kan ik naar de injectoren kijken, of eventueel de drukregelaar? Dit is volgens mij wel een rotklus aangezien de inlaatspruitstukbouten helemaal verstopt zitten

Of de plaat ontkoppeld durf ik niet 100% te zeggen, ik denk haast van wel, wat ik wel 100% zeker weet is dat de plaat goed om gemonteerd zit, dit heb ik zeker 3x gecheckt voordat ik hem monteerde. Drukgroep zit er ook erg strak opgemonteerd.

Ik denk niet dat het de bak is, want soms begint de herrie ook bij een niet volledig ingetrapte koppeling en het geluid wordt alleen maar erger hoe verder ik de koppeling intrap

het verschil is dat dat ik een handgeschakelde wagen heb met een airco installatie, maakt het net weer ff anders

jep heb hem lopend uitgebouwd, LMM heeft daarna wel een jaar lang in een kartonnen doos in een tuinschuurtje gelegen. Blijkbaar was dat vochtig genoeg om hem naar de eeuwige opel jachtvelden te laten gaan

M.b.t. de rechterchassisbalk hoef je alleen aan de bovenzijde een sleuf van circa 15mm breed, en zo lang als de dynamo is, in te zagen. Vervolgens de zijkant naar buiten kloppen en de sleuf weer dicht lassen. Dat is net genoeg.

De bedrading kun je van de automaatboom behouden, je hebt maar enkele kabels nodig.

Ik ga zometeen een reserve kabelboom halen bij ronald bolz in duitsland, deze sluit ik eerst aan om alle electronica problemen uit te sluiten. Ik denk zelf ook dat hier de fout zit, daarna kan ik naar de injectoren kijken, of eventueel de drukregelaar? Dit is volgens mij wel een rotklus aangezien de inlaatspruitstukbouten helemaal verstopt zitten

Of de plaat ontkoppeld durf ik niet 100% te zeggen, ik denk haast van wel, wat ik wel 100% zeker weet is dat de plaat goed om gemonteerd zit, dit heb ik zeker 3x gecheckt voordat ik hem monteerde. Drukgroep zit er ook erg strak opgemonteerd.

Ik denk niet dat het de bak is, want soms begint de herrie ook bij een niet volledig ingetrapte koppeling en het geluid wordt alleen maar erger hoe verder ik de koppeling intrap

Hoe wil je met je ac pomp weg gaan komen en dan bedoel ik?

Voor zover als ik weet zijn de pompen en het systeem net wat anders tussen een Monza en een Sennie B,ik durf niet te zeggen of het gaat werken een Sennie B pomp op een Monza Senator instalatie...

Zoek dat ff uit voordat je begint zou zonde zijn als je alles gevult en dicht hebt en het ac systeem werkt niet goed..

Terug
Naar boven