Mogelijkheden remmen corsa b

.B4R7.

Post veel
Mijn remblokken aan de voorzijde zijn bijna op (1mm), en nou vroeg ik mij af wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele remmenupgrade aan de voorzijde. Misschien dat ik terwijl ik bezig ben ook kortere veren ga plaatsen maar dat weet ik nog niet.

Mijn vraag is dus wat er mogelijk is qua remmen voor een upgrade zonder al teveel aanpassingen?

De velgen die zowieso moeten passen zijn 15" ET35. In de winter rijdt ik met 14" maar die banden zijn toch versleten dus de volgende winter misschien ook wel 15" (of 16" zomerwielen :jerry )

Zonder aanpassingen? Defitige remblokken (Ferodo nummer ken ik niet vanbuiten DS2500?) en deftige remschijven (geboord en gegroefd)

Met aanpassingen: Kadett en Astra Gsi remmerij maar denk dan aan remklauwen, schijven, blokken...

Neem gen geboorde schijven, dat druk ik je op het hart.

Weggegooid geld, en gevaarlijk ook nog.

De geboorde schijven hebben nogal de neiging te gaan scheuren.

Neem een set gewone remmerij van een Astra gsi bijv. Dat remt als super op een corsa

Of de Calibra turbo remmen met meriva schijven.

Maar ga je een motorombouw doen? Zo nee, lekker. In deze remmen blijven.

Je kunt ook een setje "grooved and dimpled" schijven zoeken. En dan een lekker setje blokken erbij.

Maar het is allemaal zinloos als je gewoon je stads en snelweg kilometers blijft maken.

Spul is duurder, en slijt over het algemeen harder (blokken zijn zachter)

Ook zonder motor ombouw remt een astra gsi set veel fijner. Heb het ook op corsas van vrienden gezet. Ksoten is 30 euro voor een set klauwen en 70-80 euro voor remmen en blokken plus een spuitbusje verf.

Astra GSI remmen is een fijne optie voor de Corsa. Kocht zelf een setje klauwen, als nieuwe blokken en schijven voor weinig. Montage is heel eenvoudig als je weet wat je doet. De ouwe remmenset leverde meer op dan de Astra set kostte, das was het voor mij een upgrade met geld toe :wors

Check eerst is wat voor remschijven je nu er op hebt zitten qua maat (236 of 256mm).

Als je die laatste hebt, dan kan je prima volstaan met een setje goede sportschijven en blokken.

Heb je die niet en wil je nog iets beter zoek dan de 2 liter remklauwen (Kadett / Astra GSi, Vectra, Calibra) en zet die erop met een setje goede sportschijven en blokken.

Daarnaast zegt iemand hier dat je niet geboord en gegroefd moet zijn, daar ben ik het niet mee eens.

Heb nog nooit problemen gehad met geboorde en gegroefde sportschijven, en ik belast ze toch altijd aardig op de Ring en met de dragraces.

Gegroefd zou ik altijd nemen, dan kunnen je blokken niet verglazen en het voert ook het remstof en hitte beter af.

Gedimplede schijven zijn onzin, dan kan de hete lucht en remstof nog niet weg en hoopt het op in de dimples.

Ow ja en investeer in een setje staal omvlochten remslangen rondom, kost wat, maar je merkt het echt tov je oude rubberen slangetjes.

En wanneer heb je voor het laatst je remvloeistof vervangen :vertag

Bedankt in ieder geval al voor vele reacties! Maakt zo'n forum erg handig natuurlijk.

Andere motor ben ik niet van plan. Het idee kwam vooral in me op omdat ik er toch al aan moet beginnen, dan misschien maar meteen een upgrade. Maar wat ik hier dus lees is:

Optie 1: gewoon de remblokken vervangen

Optie 2: betere (duurdere) blokken plaatsen en eventueel gegroefde/geboorde schijven in dezelfde maat als nu (236mm)

Optie 3: andere schijven, blokken en klauwen van bijvoorbeeld een astra gsi.

Het verven wat iemand al eerder noemde is ook zeker een leuke optie waar ik zelf ook al aan dacht.

Dan ga ik even in beraad voor mezelf en beslis ik binnenkort wel wat ik doe. Heb nooit problemen gehad met te weinig remkracht maar meer is natuurlijk nooit verkeerd. Daarbij vult het de ruimte achter het wiel net wat mooier als er grotere schijven achter zitten:)

Bedankt in ieder geval :thumbup

Overigens, is het verschil vsn mijn remmen groot met die van een corsa b gsi? (256mm) anders is dat natuurlijk ook een optie.

Ik heb nu ook een Set 256x24 van de Astra-F (Gsi remmen noemen ze het, maar ze zitten ook op Elke 1.6 16V en 1.8 16V), Dat remt ook knap harder als de 256x20 van de Corsa-B GSi (die heeft mijn zus toevallig, met zelfde merk Blokken en Schijven als ik nu op de Corsa-B Diesel heb).

Willem

@freek corsa wrote:de C20NE 8v had 256x22 remmen

de C20XE 16v had 256x24 remmen

Voorremschijven van de onderstaande Astra-f zijn 256x24mm:

Alle 1.6 16v

Alle 1.8 16v

Alle 2.0i

Alle 2.0 16v

Kan echt nergens iets vinden over 22mm dikke schijven.

Op de klauwen die ik van een astra-f 2.0 8v gsi afgehaald had, en op mijn combo gezet had gingen ook de voorgeschreven 256x24 schijven.

Betreft remkracht verschil in dr 20mm en 24mm versie verbaasd mij ook ten zeerste.

Van bijde zijn de klauwen goed gangbaar.

Op beide zijn bosch schijven en trw-cotex blokken op gegaan.

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

Ik had remklauwen van een kadett E 8v GSI daar konden geen nieuwe remblokken en schijven van een 16v in.

Volgens misterauto heeft die gewoon 24mm schijven, apart.

Ik weet zeker dat het toen (8 jaar geleden) niet heeft gepast.

Maar als het wel past, dan is het toch alleen maar makkelijker king:

Ik heb nooit problemen gehad met remblokken passen in dit type klauw.

Ook delen ze veelal hetzelfde onderdeelnummer

Ik heb inderdaad de onderdeelnummers vergeleken, hier zat een verschil in.

Misschien heb ik die foto nog ergens op photobucket staan.

Kadett zou ik niet durven zeggen, vectra a1 1987 20ne en 20seh hadden wel 24mm klauwen

Betreft remkracht verschil in dr 20mm en 24mm versie verbaasd mij ook ten zeerste.

Van bijde zijn de klauwen goed gangbaar.

Op beide zijn bosch schijven en trw-cotex blokken op gegaan.

Remblokje van de 24mm dikke schijven is wel groter.

Terug
Naar boven