De olielekkage aan de nieuwe oliepomp heb ik uiteindelijk opgelost. Vooras er onder vandaan, carterpan eronder vandaan, toen de oliepomp en wat bleek....... Ik was misschien wat te perfectionistisch geweest. Ik had twee verschillende pakkingen voor de oliepomp. Eentje bij de pomp en eentje bij de carterset. Ik dacht beter af te zijn met de stalen geprofieleerde pakking i.p.v. de 'papieren' uitvoering. Niet dus ! Een van de 'vouwen' zat net naast de pasrand en veroorzaakte lekkage. De andere pakking genomen en daarna was het zaakje dicht.
Daarna eindelijk rijden. Toen deed zich het volgende probleem/verschijnsel voor: Eerste 6,7,8km liep de motor redelijk totdat ie echt 90+ graden werd, dan begon ie echt sputteren en in te houden (?)
Na meermaals de hele DTA-parametersetting te hebben doorgenomen en aanpassingen te hebben geprobeerd kwam ik tot de conclusie dat er iets 'primairs' fout moest zitten in de ontsteking. Wat bleek (om je te schamen), de bougiedop van de 4e cilinder zat er niet goed op, stak uit de kop (oorzaak?). Na deze er netjes op gezet te hebben liep ie goed en bleef ie goed lopen. Nu nog fijnafstelling op de testbank.
Trouwens, met deze achterasophanging rijdt de auto totaal anders:
* bij optrekken zakt ie nu van achteren
* veren mogen achter een stuk harder, want met de ingekorte originele veren zakt ie met optrekken tot op de stootrubbers (vanwege het ontbreken van het 'kruiwagen-effect' van de originele disselas/staartstukophanging).
* Je kunt er enorm hard mee over een oneffen wegdek zonder dat je contact verliest. De as volgt veel beter.
* Nu remt ie achter ook echt. Ik moest de remdruk bijna maximaal terug draaien omdat ie anders bij een noodstop met ingetrapte koppeling achter blokkeert. Ben benieuwd hoe dit op het circuit gaat. Eerder was ik bij het uitremmen vaak een makkelijke prooi voor bijvoorbeeld een BMW E36 circuitauto. Nu voelt het echter heel wat beter. Hij 'duikt' alleen wel fiks (zelfs met deze dikke voorveren).