mijn nieuwe Astra coupé Bertone

@Andre_Ede wrote:Is inderdaad vaag, ook bij de Cabrio kennen we een Bertone uitvoering, daar is het ook al zo vaag.

Volledige naam is: Edition 90 Jahre Bertone

De Cabrio is vrij duidelijk te herkennen daar zit een limited plaatje op het middenconsole.

Ik vermoed dat dit bij de coupe ook zo is

Zo verwarrend vind ik het niet. Je maakt het verwarrend, omdat je die special uitvoering de Bertone uitvoering gaat noemen, terwijl het eigenlijk gewoon een jubileum uitvoering is, omdat de ontwerper 90 jaar bestaat.

Bertone uitvoering bestaat dus gewoon niet, maar het is gewoon de naam van de ontwerper. Net als bij de Astra F/G cabrio en de Kadett E cabrio.

Zo boeiend is dat plaatje van Bertone niet, dat duidt alleen maar aan dat Opel te zuinig was om de cabrio en de coupe zelf te bouwen en het heeft uitbesteed aan iemand anders ;)

@ TedMechanic, inderdaad.

De Astra G Coupé en Cabriolet zijn inderdaad ontworpen en gebouwd bij Bertone in Grugliasco, Italië. Vandaar de Bertone plaatjes en logo´s.

Dan is er nog een Coupé en Cabriolet Editione 90 Jahre Bertone. Die zijn genummerd en hebben wat extra dingetjes.

Elke Coupe / Cabrio is een bertone.

We hebben een Z18XE in vrij kale uitvoering (Creme stof zwarte tellers hand bediende Airco) 2001 ook gewoon origineel Bertone logo erop.

Evenals de 2002 turbo die van een vriend van me is geweest.

Zwarte tellers orig chrome ringen erom, sport leder creme).

Ook bertone op de flank.

De Cabrio van een kennis ook bertone op de zijflank.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

dacht ik ook, ik heb nog geen ene coupe of cabrio zonder Bertone logo gezien

Ik heb ook vrij kale uitvoering (wel met de witte tellers) maar de auto is perfect onderhouden en nog steeds in originele staat (heb verschillende "getunede" exemplaren gezien)

Trouwens, ik was van plan om de ECC in te bouwen (ipv manuele airco) maar na een paar how-to's gezien te hebben blijf ik toch aan de knopen draaien. Respect voor diegene die dat gedaan hebben. Hell of the job!

Terug
Naar boven