mijn nieuwe Astra coupé Bertone

Andy6446

Post weinig
Hallo beste forumleden,

Na een tijdje weggeweest te zijn meld ik me weer op dit forum.

Nu ben ik een blije eigenaar van een Astra coupé uit 2005, Bertone uitvoering met een geweldige Z18XE onder de motorkap.

Auto is perfect onderhouden en rijdt echt super! Motor is lekker vlot en de auto is super strak in de bochten. Ik rijd meer dan 40d km p/jaar dus er komt nog een LPG installatie bij (VSI 2.0 van Prins).

Ik moet wel een paar lampjes achter de kachel bedinging paneel vervangen (ja, ja helemaal perfect is die niet ;) ) maar er zijn zeker nuttige "how-to's" op dit forum te vinden.

Dat wou ik met jullie ff delen.

grtz

PS. Ik heb alvast 10l Castrol Edge besteld want mijn vorige X16XEL lustte er wat van (schijnbaar hebben er meerdere Opels last van).

Ja alle G's Coupé zijn Bertone, maar een Astra G Coupe Bertone, uitvoering Bertone is zeer zeldzaam en alleen in 2002 en 2003 geleverd.

En TS meldt dat die een uitvoering Bertone heeft.

O ok, ik dacht dat die bertone gewoon te maken had met die italiaanse designer ofzo.

Ook krom dat ze overal bertone op plakken terwijl niet allemaal die uitvoering hebben.

Klopt Bertone staat voor de ontwerper van de Coupé.

Maar als de uitvoering ook Bertone is dan heb je een vrij unieke versie, deze zijn ook genummerd.

@Andre_Ede wrote:Een Bertone uitvoering uit 2005 lijkt me sterk die is er alleen van 12/2002 tot half 2003 geleverd

kan kloppen, volgens mijn VIN is dat model 2003 maar de auto zelf is echt van 2005, Bertone logo staat op de dorpels, zijkanten en middenconsole

@Andre_Ede wrote:Klopt Bertone staat voor de ontwerper van de Coupé.

Maar als de uitvoering ook Bertone is dan heb je een vrij unieke versie, deze zijn ook genummerd.

ik weet niet of mijn genummerd is maar werd wel in de Bertone fabriek gebouwd (alweer volgens het VIN nr)

@Andre_Ede wrote:Heb je Kaschmirbeige lerenbekleding ?

nee, zwart stof

BTW. De Kaschmirbeige lerenbekleding vind ik de mooiste interieur maar...je kan niet alles hebben...

Haha, vager kan niet. Zo krom dat ze overal bertone logo plakken maar de uitvoering is standaard.

Hebben die coupes met uitvoering bertone ook zo een plaatje met een nummer dan? Net zoals de opc uitvoering nr. Xxxx

Is inderdaad vaag, ook bij de Cabrio kennen we een Bertone uitvoering, daar is het ook al zo vaag.

Volledige naam is: Edition 90 Jahre Bertone

De Cabrio is vrij duidelijk te herkennen daar zit een limited plaatje op het middenconsole.

Ik vermoed dat dit bij de coupe ook zo is

@Andre_Ede wrote:Het is ook een Bertone maar de uitvoering is geen Bertone.

Bertone of geen Bertone, nog steeds vind ik dit een mooie auto en ben er erg blij mee

Terug
Naar boven