Mijn eerste Kadett B sedan 2 deurs 1968 project

@hillclimber16V wrote:Ik zou mijn verbrede set terug willen versmallen naar 7" breed , waar kan ik terecht in zuid nederland of belgie?

Ik zou deze set verkopen en een gewone set velgen terug kopen. Als je ze versmald moet je ze toch helemaal opnieuw spuiten enzo.

Groeten Olaf

Gisteren ruil geregeld voor 7Jx13 velgen.

nu weet ik niet wat er precies van band op moet 175,185 of 195 in combinatie met

de 7J breedte.

Gertokken vind ik niet mooi en bol staan oogt ook niet, mooi rechte flanken en

niet te hoog van band.

175 50 13 zou ik nemen. Ik had dat op een 8j en dat stond niet echt getrokken. Op een 7j kom je dan heel mooi uit. 195 word te breed op zon velgje

Inderdaad, een V6 in een B kadett heb ik ook nog nooit gezien. Nou is het wel zo dat een B-kadett minder ruimte heeft dan een C-kadett dus zo'n ombouw vergt wel heel wat aanpassingen (net als bijna elke andere aanpassing).

Groeten Olaf

In de motorruimte zelf heb ik zo het idee dat er meer plaats is voor de uitlaaten omdat

de binnen vleugels anders zijn dan bij de C kadett.

De tunnel die is zeker smaller dan in de "C".

De slot drager plaat is dan wel breder bij de "B" maar daar kan de radiator onder geplaatst worden.

Het blok zelf is korter dan een CIH maar wel hoger.

Ik zie in "C" ombouwen dat het stuurhuis lager geplaatst wordt maar daar ben ik geen voorstander van.

Dat komt de rij eigenschappen niet ten goed.

Dan liever een bult in de motorkap M3 style!

Dit zijn geen plannen voor de nabije toekomst maar wel een leuk idee voor de toekomst daar de V6 toch de deur niet uit geraakt.

Als iemand iets vind op het net laat maar weten.

Ivan

wat moet hier het nut van zijn ???? ik ben redelijk goed bekend met tuning maar van een schuin gevlakte kop heb ik nooit gehoord .

Ernst :???: :wtf :wtf :wtf

Het schuit valkken word gedaan omdat de verbrandingskamers ook schuin zijn zeg maar, maar dat kan echt maar minimaal anders moet je ook de boutgaten voor de kopbouten schuin gaan boren. Je kunt hem wel best veel vlakken krijg je wat hogere compressie.

Overigens is dit volgensmij geen cih. Daarin ligt de nokkenas in de kop, hier ligt die volgensmij in het onderblok.

Terug
Naar boven