Michiels 91-er Expression.

@ginkelvanmichiel wrote:puur een economische vraag: sinds dat de koppakking vervangen is, is mijn brandstofverbruik toegenomen. Reed ik eerst gemakkelijk 1:19, rijdt hij nu 1:17.

Waardoor kan het komen? Kou? Dikkere olie die de motor meer power kost?

Wat maakt die 2 kilometer nou uit? Vind het nog knap van de Kadett.

Mijn Vectra rijdt 1 op 15.Maar ook wel een keer 1 op 14.

Nou dan vindt ik het nog netjes voor zo'n vrij zware auto.

M'n oude Kadett reed 1 op 9! Maar is wel een 3 trapsautomaat natuurlijk.Weet niet wat de huidige eigenaar haalt ermee.

Vandaag de Kadett naar de dealer gebracht voor de APK. Helemaal goed! Geen op- of aanmerkingen. Heel fijn, zeker na de 20.000 km die ik ermee heb gereden sinds de vorige APK.

Overigens heb ik gemiddeld nog steeds een verbruik van bijna 1:18. Erg blij mee!

Mooi werk, ben ook nog steeds zo blij met de Kadett die ik nog met groot plezier rij. Die 16V motor blijft een wonderbaarlijk ding. Helaas zit er bij mij wel weer laswerk aan, een wielkast randje heeft een blaar gekregen, en aan de andere kant zit een plek op de zijkant van de dorpel. Ben van plan dit een keer groot aan te pakken, want heb twee kwart achter panelen en twee dorpels staan, met GM stickers er op :wub

bij mij begint een wielrand ook helaas. Aan de andere kant is hij al vernieuwd. Maar, voor een Antwerpse Expression is hij eigenlijk nog kogelhard :)

Ik overweeg bij mijn wielrand eerst een Equipart randje er in te knetteren en nog een jaartje of wat te wachten met de grote resto, momenteel met nog kleine afhankelijke kinderen is het krap qua tijd. Of ik spaar door om het een keer uit te besteden. Zitten nu ook wielrandjes in, en is vanaf 2003 tot 2012 100% strak gebleven, toen zag ik al een klein blaasje ontstaan. Nu is het wel erger geworden dan me lief is om zo nog langer te laten. Voordeel is dat ik dan nog wat kan oefenen, want met de kwart achter panelen kan het altijd nog weer volledig nieuw gemaakt worden.

Ik had hiervoor ook een 1.4i (C14NZ) en die ree ook makkelijk 1:18. Mijn C20XE rijdt dat niet hoor, rond de 1:12 tot 1:13 gemiddeld. Als ik er mee op vakantie ga dan rijdt hij met volle bepakking wel rond de 1:14 tot 1:15, met euro 98 er in. Ben wel eens naar het noorden naar mij familie gereden in mn eentje en net over de 1:15 gehaald. Vind ik echt lang niet gek voor een twee liter motor!

Van Vinci heb ik een tellerbak met toerenteller overgenomen. Die zit erin, en op een niet werkende snelheidsmeter na (wat wordt opgelost (y)) doet hij het uitstekend :D

Helaas is de Kadett wel incontinent. De net vervangen waterpomp lekt als een bezetene. Heel de onderkant van de auto is gewassen zeg maar!
Gelukkig een origineel Opel-onderdeel dat al onder garantie vervangen is. Misschien zijn ze een bout vergeten? In ieder geval voor a.s. woensdag maar een afspraak gemaakt bij de garage. Hopelijk is er niets anders aan de hand!

Hey Michiel,

Ik ben al jaar en dag lid van deze site. Heb vele kadettjes gereden en kijk hier vaak, maar ben een stille genieter dus reageer eigenlijk nooit op een topic. Toch heb ik effe de moeite genomen om in te loggen. Ik ben benieuwd hoe het met je kadett is. Kun je nog eens een update geven? Hoe bevalt hij?

Greetz Maarten

Prima! Hij is enige tijd terug weer naar de garage geweest, toen hebben ze wéér de waterpomp vervangen en ook een gare koelslang, en tot op heden gaat het goed.
Ik heb ondertussen ruim 35.000 km met de auto gereden in een kleine 2 jaar tijd, en dat gaat voortreffelijk. In al die tijd met een gemiddeld brandstofverbruik van 1:17,9 (oke, ik doe wel mijn best) en met een gewicht van 845 kilo dus heel betaalbaar.

Overigens was dat ook wel een van de redenen... ik werk in het onderwijs en daar krijg je slechts 12 ct. de kilometer vergoed, met een maximum van 25 kilometer enkele reis. En je raad het al, mijn werk bevind zich op 62 kilometer enkele reis.

Verder houd ik hem goed bij, als er ergens zich iets van roest vormt dan werk ik het meteen weer bij. En dat gaat gelukkig goed.

Gisteravond toch iets geks ervaren met de Kadett: De laatste 3 kilometer na een snelwegrit blijft het toerental op 2000 hangen. Waardoor kan dat worden veroorzaakt?

Terug
Naar boven