Michiels 91-er Expression.

Vandaag bij de Nationale Opel Testdag geweest. Kadett door de mangel: uitkomst, perfecte staat, maar wel een lekke radiateur. Die zal ik dus maar eens even gaan vervangen. Ook de snuffelaar nog boven het expansievat gehouden, geen uitlaatgassen in het koelsysteem. :)

Borrelen in de kachel herken ik,ik dacht ook een koppakking,ook bij mij was het puur lucht. Ontluchten boodt soelaas,maar zelfs bij een lekke koppakking is maar het rond 125 euro kosten. Leuke klus!

Uiteindelijk in de kerstvakantie toch maar de koppakking vervangen. Beter goed dan niet. Er mankeerde niets aan de kop, niet krom, geen beschadigingen, dus ik denk dat het prematuur geweest is. Nu borrelt hij niet meer in ieder geval (en is een stuk sneller!)

Verder ook met een aanhanger wat plavuizen gehaald. Goed op het maximum gewicht gelet, maar zelfs dat lukte het 1.4'tje nog best aardig (behalve met windkracht 9 tegenwind op de A2, maar och...)

Iets wat ik nog wel zou willen zijn hoofdsteunen op de achterbank.

Nu weet ik van de Astra f dat er al buisjes onder de bekleding aanwezig waren. Je duwde dan de plastieken houders erin en vervolgens de hoofdsteun.

Hoe zit dat bij een Kadett? Ik heb in de bekleding gevoeld en daar voelde ik wel iets van 'rondjes' zitten op de plaats waar ze zouden kunnen. Maar voor dat ik daarmee aan de slag ga... Iemand een idee?

Durf ik zo niet te zeggen, denk het eigenlijk wel maar je kunt heel eenvoudig de bekleding even loshalen om dit te checken.

De bekleding zit aan de achterzijde van de leuning om de rand van het frame geklemd en kan je zo loshalen en weer terug monteren.

ah, dank voor de tip! Ik zal de bank eens omklappen en er eens naar kijken.

Dan nog maar eens naar de sloop. Ben nog op zoek wat wat kofferbakbekleding e.d. ook. Misschien is dat nog wel uit een verdwaalde Nexia te halen. king:

Bij een gsi achterbank zijn de gaten onder het stof voorzien meen ik.

Vroeger eens gedaan,in het stof klein gaatje gemaakt,2 plastieken buisjes van hoofdsteunen in gezet en hoofdsteunen erin.

Vandaag een setje achterbankhoofdsteunen voor een Corsa B2 gescoord. Dacht dat het wel zou passen bij de bekleding, maar dat is het dus net niet...

Nu dus op zoek naar een set échte Expression hoofdsteunen...

Overigens is de bank heel mooi voorbereid voor de steunen en heb ik ook de busjes bij de Dealer vandaan.

Dit moet het dus worden:

Of 4 van deze.

Vandaag op pad geweest voor hoofdsteunen.

Bij de bijna plaatselijke sloop stond zowaar een Kadett, én met hoofdsteunen in een tint die uitstekend past bij de rest van de auto.

Verder heb ik ook nog een kunststof strip meegenomen die op de onderdorpel bij de achterklep past. Mijn Kadett had die niet, en nu dus wel.

Het enige dat ik nu dus nog zoek is een teller met toerenteller (die op de sloop had het wel maar was kletsnat) en stukken bekleding over de achterwielkasten.

de strip:

de hoofdsteunen rondom:

@ginkelvanmichiel wrote:Vandaag op pad geweest voor hoofdsteunen.

Bij de bijna plaatselijke sloop stond zowaar een Kadett, én met hoofdsteunen in een tint die uitstekend past bij de rest van de auto.

Heb nog Expression hoofdsteunen voor je liggen. Liggen al wel een tijdje op een zolder in de schuur, maar zijn zeker nog netjes.

puur een economische vraag: sinds dat de koppakking vervangen is, is mijn brandstofverbruik toegenomen. Reed ik eerst gemakkelijk 1:19, rijdt hij nu 1:17.

Waardoor kan het komen? Kou? Dikkere olie die de motor meer power kost?

Heb nog zeker zes tellerbakken liggen met toerenteller. Mooi Kadettje!! :wub :wub

Onder andere deze:

SySR6UP.jpg

dU1iHTP.jpg

0bXS4p2.jpg

SC19yF5.jpg

weer eens een updatetje.

Ondertussen de Kadett een jaar in bezit. Om precies te zijn ongeveer 21.000 km gereden. Iets meer dan gepland, maar hij is ook mee geweest naar het zuiden. Dus dat was plus nog eens 3400 km. Verder is de Kadett bij de garage, morgen wordt de waterpomp vervangen, want die bleek lek. Gelukkig zat daar nog garantie (2 jaar opel!) op omdat hij én origineel Opel was, én in 2015 door de garage in Drachten was vervangen. Kost me niets dus.

Kadett 1.4i C14NZ 1991 by Michiel van Ginkel, on Flickr

Sunset near Aups by Michiel van Ginkel, on Flickr

Terug
Naar boven