mening over welk type motor gts

Hallo allemaal,

Ik mijn zoektocht naar een geschikte GTS heb ik nog twijfels over welke motor :hmmz

Zo kijk ik momenteel meerendeel naar een 2.2....maar ik heb ook al een paar mooie 1.8 uitvoeringen gezien...

Nu twijfel ik alleen aan een 1.8 omdat die "maar" 122 pk heeft en een 2.2 145pk (of de 155pk).

Maar ik zat zo ook nog eens eraan te denken of het wel degelijk zoveel verschil maakt?

Ook omdat het verschil maar ongeveen 25pk is....en een 1.8 is wel 60kg lichter...

Graag jullie mening/bevindingen...

Mijn voorkeur gaat trouwens naar een 2.2 omdat ik toch 3x per jaar een lange rit maak van 3000km(1500 heen en 1500 terug, dus voor de langeafstanden zeg maar.

Wat me wel opvalt is dat ik de z2.2se motor type véél vaker tegenkom dan de z2.2yh(met 155pk).

Graag jullie mening/ervaring :D :D

Mvgr Arjan

@cano666 wrote:Avdberg, als je naast een vectra 2.2 ook een audi tt (1200kg ofzo?)hebt met een 1.8turbo blok en dan nog quattro 225pktjes met een goeie chipje dan is de vectra zo traag als ik weet niet wat. Scheelt per persoon wat je er van vind waar je van houd. Zou wel leuk zijn als de topic opener straks geen verkeerde keuze maakt.

Dat ben ik dan wel weer met je eens :thumb

Maar dat zijn dan ook motoren met turbo....

En tuurlijk heb ik ook liever meer vermogen :wors

iig thanx voor je mening en meedenken :thumb

@Avdberg79 wrote:Mijn voorkeur gaat trouwens naar een 2.2 omdat ik toch 3x per jaar een lange rit maak van 3000km(1500 heen en 1500 terug, dus voor de langeafstanden zeg maar.

Hoi Arjan,

Als je alleen al 9000km per jaar over de grens rijdt zou ik voor een diesel gaan.

Omslagpunt voor een 2de hands auto die ouder is dan 4 jaar ligt al snel rond de 10.000 KM op jaarbasis als je de brandstofprijs en kilometers per liter af zet tegen de hogere belastingkosten van een diesel. En dan zou ik de 1.9 DT of 1.9 DTH nemen.

Groet jraaf

Een 2.2 mag je wel kijken of de ketting recentelijk vervangen is, waarom zo laag gemotoriseerd?

een 1.8 is veel te klein voor een auto als een vectra. ik zou gelijk voor de v6 gaan, heb je in het buitenland ook nog wat aan en is niet veel duurder te rijden dan een 2.2

@jraaf wrote:@Avdberg79 wrote:Mijn voorkeur gaat trouwens naar een 2.2 omdat ik toch 3x per jaar een lange rit maak van 3000km(1500 heen en 1500 terug, dus voor de langeafstanden zeg maar.

Hoi Arjan,

Als je alleen al 9000km per jaar over de grens rijdt zou ik voor een diesel gaan.

Omslagpunt voor een 2de hands auto die ouder is dan 4 jaar ligt al snel rond de 10.000 KM op jaarbasis als je de brandstofprijs en kilometers per liter af zet tegen de hogere belastingkosten van een diesel. En dan zou ik de 1.9 DT of 1.9 DTH nemen.

Groet jraaf

Ik moet eerslijk zeggen dat ik niet weet hoe dat tegenwoordig zit....

Maar voor een aantal jaren terug was het zo dat je tegen de 20.000 km per jaar moest

Zitten om diesel rendabel te krijgen...

Ik was dus ook nu niet van plan om diesel te nemen want ik vindt de

wegenbelasting gewoonweg te duur :wtf

En denk dat ik buiten de lange ritten om hier in nl net een paar duizend km rij.

Daar komt ook nog eens bij dat volgens mij de diesels duurder zijn in aanschaf??? :hmmz

Elk geval bedankt voor je input jraaf

En ik zal toch ook nog eens naar diesels kijken :thumbup

nou een v6 is toch wel een stukje duurder rijden dan een 4cyl hoor.

maar een diesel zou voor de TS wel voordeliger zijn denk ik.

ligt eraan hoeveel km ie nog dagelijks rijdt, buiten zijn 3x vakantie om.

@remutr wrote:Een 2.2 mag je wel kijken of de ketting recentelijk vervangen is, waarom zo laag gemotoriseerd?

een 1.8 is veel te klein voor een auto als een vectra. ik zou gelijk voor de v6 gaan, heb je in het buitenland ook nog wat aan en is niet veel duurder te rijden dan een 2.2

De v6 gebruikt neem ik aan meer en de wegenbelasting is meer... Ik vindt 1350 al wel genoeg gewicht eerlijk gezegt(en ja het klinkt knieperig maar kan me geld maar 1x uitgeven en ik heb nog een zware auto).

Ik heb de 148 pk 2.2, en dat is helemaal niet verkeerd. Maar als ik naar het verbruik kijk had ik achteraf liever de v6 gekocht. Kom wel nauwelijks op de snelweg, vandaar het hoge verbruik.

@sjoerdie wrote:nou een v6 is toch wel een stukje duurder rijden dan een 4cyl hoor.

Ik rij maar een paar 1000 km buiten de lange ritten om...

En volgens mij is een v6 ook duurder in alles...

En daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een 2.2 omdat die toch bijna 150pk heeft.

En ik mijn twijfels of de 1.8 niet te licht is zoals remutr ook zei...

Daarom ook de vraag zodat ik ook 1.8 rijders hun mening kan zien :thumb

Mvgr Arjan

als je met een v6 niet op de snelweg komt....dan heb je een aardige verbruiker erbij.

dan rij je gemiddeld denk ik 1op7/8

@Avdberg79 wrote:@sjoerdie wrote:nou een v6 is toch wel een stukje duurder rijden dan een 4cyl hoor.

Ik rij maar een paar 1000 km buiten de lange ritten om...

En volgens mij is een v6 ook duurder in alles...

En daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een 2.2 omdat die toch bijna 150pk heeft.

En ik mijn twijfels of de 1.8 niet te licht is zoals remutr ook zei...

Daarom ook de vraag zodat ik ook 1.8 rijders hun mening kan zien :thumb

Mvgr Arjan

Een 1.8 kan een vectra prima trekken, maar je moet geen stoplichtsprint willen winnen. Een kleine motor wordt op dit forum vaak snel afgeraden, want "te licht". Kan je alleen bepalen door een proefrit te maken en bepalen of het snel genoeg is voor je.

Ik weet niet hoe het bij een 2.2 zit qua versnellingsbakken, maar een Z1.8xe met een vijfsportbak is geen stille cruiser!

In een Omega 1575 kg zit een v6 2.6 en deze loopt gemiddeld 1 op 10.

rij je lange afstanden is 1 op 12 goed mogelijk.

Onderhoud db ketting is € 1200 en db riem v6 € 800,00

2 bougies en een liter olie zijn ook de kosten niet, en een v6 is in aanschaf goedkoper en zit vaak bom vol opties

Hoi,

Ik heb nu een GTS 1.8 met 122 pk. Is inderdaad geen accelaratiemonster maar verder een prima blok. Ik heb verder dan ook geen zware caravan erachter liggen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de volgende wel eentje wordt met minstens 147 pk. Voordeel van het huidige blok is het zeer zuinige verbruik.

gr Johan

9 liter op 100 km dat is een fors verbruik.

mijn oude 1.6 je doet 7 liter op de 100 km

De omega v6 ook stad en snelweg 11 liter op de 100 km

C vind ik ten opzichte van b toch iets dorstiger

Mijn B gemiddeld 1:17,4

Mijn C gemiddeld 1:15,8

Deze waarden zijn gemeten over bijna 13.000km

Heb zelf een z2.2se (147pk) zolang de ketting geen gekke geluiden maakt bij een koude start en verder alles ok is maakt het eigenlijk niet uit welke je neemt.

Tot zover bedankt voor de reacties... :thumb

Ik kijk ook meerendeel naar de 2.2 omdat die gewoon wat meer vermogen heeft en ook iets lager

in toeren draait dan de 1.8... En dat heb ik liever aangezien ik veel stukken in duitsland rij met 160 op

De teller en dan graag iets lager in toeren zit en zodoende ook minder motor lawaai heb.

Ik zit nu ook al ongeveer met 5000 rpm bij bijna 160km/h (is wel een astra :angel )

Dus daarom wil ik het nu beter doen....en liever in 1x goed...

Hmzzzz....keuzes ;)

Gewoon een Omega nemen 160 op de teller is 4200 rpm en zo stil dat je de bose als je gelijk een cd of sport uitvoering kiest nog perfect klinkt.

In aanschaf de helft goedkoper dan een Vectra welke je ook kiest.

in nederland is een een 1.8 even duur als een v6 omdat dat zo lekker goedkoop rijd.

Omega koop je voor € 2000,00 kost per jaar iets meer wegenbelasting maar doordat de aanschaf zo lag is kan je 4 jaar Omega rijden om het verschil in wegenbelasting en benzine verbruik eruit te hebben.

En echt er zijn nog Omega's te vinden met een compleet ingevuld onderhoudsboekje!

Terug
Naar boven